A USA Network, amerikai kábelcsatorna sosem tartozott abba az elitbe, ami a legnépszerűbb televíziós sorozatoknak ad otthont, de mindig megvoltak a tisztességes nézőszámai és rendre előrukkolt kiváló szériákkal. Jelenleg talán a zászlóshajójuk a Mr. Robot, ez pedig nem véletlen.
A szerelem üstökösével debütált író, rendező, Sam Esmail hamar stílust váltott, átment tévéképernyőre, és ennél jobban nem is dönthetett volna. Sorozatának 2017 őszén ment a harmadik évadja, összesen 32 rész készült összesen a Mr. Robothoz. Népszerűsége jelentősen csökkent sajnos, így kérdéses a jövője: az eléső évadot még 1,75 millió amerikai követte, a mostanit már csak 0,5 millió. Reméljük, hogy nem kaszálják el, ahhoz túl egyedi jelenség.
A címszereplő egy kiberbűnöző, aki a világ legnagyobb multinacionális cégét, az E-Corpot akarja romba dönteni azzal, hogy meghackeli a rendszerét. A művelet hatalmas volumenű, új gazdasági összeomlást idézne elő, melynek célja, hogy a gazdagokat megfosszák félretett pénzüktől, a szegényeknek pedig eltöröljék az adósságaikat. Itt lép képbe a főhős, Elliot Alderson, akire szemet vet Mr. Robot, és megkéri, hogy segítsen neki az akció leszervezésében.
Nehéz úgy írni a sorozatról, hogy ne lőjük le egy fordulatát se, elvégre a központi konfliktus is egy csavar köré épül. Az élményt azonban mindenki magának fedezze fel, de már ennyiből le lehet szűrni, hogy Esmail nem rest meglepő dolgokkal előrukkolni.
Az első évadot látványosan el lehet különíteni a többitől. Más a sztori gerince, a karakterek rejtélyesebbek, más aspektusból követjük őket és csak az előkészületeit látjuk annak a bizonyos forradalomnak, amit a címszereplő eltervezett. A második és harmadik szezon már az utóhatást vizsgálja, más megvilágításba helyezve a főhőst és a komplett szituációt. Talán ezért is csappant meg olyan drasztikusan a nézőszám, holott a színvonal nem lett gyengébb.
De haladjunk szépen sorjában: a nyitószezon rengeteg témát járt körbe, olykor kicsit túl szerteágazóan is, de mindig vissza tudott találni a helyes útra. Korrupció, a nagyvállalatok romlottsága, káros szenvedélyek, családi dráma. Mind érdekes kérdéskör, noha olykor csak a felszínt sikerül kapargatni. Elliot narratívája azonban borzasztóan megdobja az összképet, ez már a pilot epizódban világossá válik, ami az egyik legjobb nyitány, amit valaha láttunk.
Álljunk is meg a főszereplőnél, aki egyértelműen a sorozat lelke. Kezdetben szimplán a technikai zseni szerepkörben mozog, aki szabadidejében gépek mellett, embereket is „hackel". Amolyan magányos igazságosztó, aki önbíráskodó módon szól bele mások életébe. Jó szándék vezérli, a kérdés mégis az, hogy mennyire etikátlan, amit csinál, amellett, hogy törvénytelen. Emellett gyógyszerfüggőségtől szenved, tömegiszonya van és néhány embert leszámítva, irtózik a fizikai kontaktusoktól.
Rami Malek kellő alázattal és mélységgel formálja meg Elliotot, mintha csak rá írták volna a karaktert. A folyamatos belső vívódás, a saját démonaival való küzdelem mind kiválóan visszaköszönnek a játékából. Mellette nehezen rúg bárki labdába, de a sajátos stílusú Darlene, a kissé pszichopata yuppie, Tyrell és a gyermekkori barát, Angela is megérnek egy misét.
Lapozzon, van még tovább!