Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 30 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 10,6%-a volt. Egy néző naponta átlagosan 110 reklámot látott - közölte a Nielsen.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2017-ben a
vizsgált magyar nyelvű csatornákon megjelent tévéreklámok száma elérte a bűvös 10 milliót: összesen 10 062 586 hirdetés került képernyőre, amely 27%-kal több mint egy évvel korábban.
A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 27 569 reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve 65 801 órának, azaz 7 és fél évnek felelt meg.
A legtöbb hirdetés 30 másodperces volt, ezt követik a 20, majd a 15 másodpercesek, egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23,5 másodperc volt. A reklámblokkok 1,3%-a állt csupán egyetlen szpotból, 14,1%-uk 2-5 darabot, 49,2%-uk 6-10 darabot, míg 35,4%-uk ennél is többet.
Az elmúlt esztendőben 540 hirdető 1 022 márkát hirdetett 6 855 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 599 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2017-ben került képernyőre, és 38%-uk hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 468-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 29 101 alkalommal volt látható a képernyőn.