A Love, Death & Robots egy szórakoztató animációs sorozat, minden epizód különáll, rövid sztori, más rendezővel, más gyártóstábbal, így vizuálisan is jól elkülönülnek egymástól. Az első évad 2019 egyik kellemes meglepetése volt, nem is maradt díjak nélkül, Emmy-ből ötöt kapott. Ahogy írtuk korábban, 2020-ban magyarokat is díjaztak az Annie-gálán, a televízióra vagy médiára készült legjobb FX (digitális látványeffektus) kategóriában A titkos háború című epizód nyert, amely a magyar Digic Pictures animációs stúdió közreműködésével készült, a díjazottak név szerint Németh Viktor, Illés Szabolcs, Sipos Ádám és Vladimir Zhovna voltak.
A széria valójában egy csokornyi animációs kisfilm a jövőről - néha kegyetlen, néha vicces, néha őrült látványos, máskor mély és elgondolkodtató. A második évad első része pont ilyen, mókás, humoros, de közben nem tudunk annyira felszabadultan kacagni, hiszen nem kell különösebb fantázia ahhoz, hogy elképzeljük, erre is kanyarodhat a világ.
Sunset City az Automatizált ügyfélszolgálat című epizód helyszíne, a cím pedig egyből sejteteti, hogy egyfajta fricska lesz majd azoknak a szolgáltató cégeknek, akik spórolnak a call centerrel, az emberi munkaerővel, és arra kényszerítik vásárolóikat, hogy hibás termék vásárlása után, probléma esetén órákon át géphangot kelljen hallgatniuk a telefonban, és a készülékeik nyomógombjaival válogassanak a végtelennek tűnő menüpontok között.
Az első képekből látjuk, hogy a történet egy fikciós közeljövőben játszódik, egy luxusvárosban, ahol gazdag, idős emberek tengetik napjaikat. Vízen úszó robot viszi egy öregúrnak a medencében az italát, fotószalagon zajlik a bőr fiatalítása, a regenerációs kezelés, robot sétáltatja a kis ölebet, majd szedi össze utána a székletet. Ilyen lusta, modernizált világban él az első epizód főszereplője, egy koros asszonyság, akinek robotporszívója előbb kisebb ellenállást fejt ki, majd egyre agresszívabb lesz, a végén pedig már-már egy menekülős horrort látunk, csak épp nem egy vámpír üldöz egy fiatal nőt egy sötét kazamatában, hanem egy ártalmatlannak hitt doboz, egy kis gépezet akarja meggyilkolni tulajdonosát egy luxusházban.
Az alaptéma persze nem újszerű (gépek lázadása, robotok összefogása az emberiség ellen), a feldolgozás módja miatt viszont megéri a tíz percet, ennyit még ebédidőben vagy a buszmegállóban várakozva is ki tudunk nyesni a napból. Apró poénokkal veszik el a készítők a sztori komolyságát (a robot arra készül, hogy megölje a kutyát és a nőt, de közben precízen letisztogat egy konyhaszekrényt, nehogy folt maradjon rajta), úgyhogy elgondolkodtató, de mégis könnyed epizóddal van dolgunk. Felbukkan benne a hős, vadnyugati karakter is, az idős szomszéd bácsika formájában is, de többet nem árulunk el, jó – és igen rövid – program bármely estére.