Sokan nem értik, hogy miért mennek el ismeretlen emberek tévéműsorokba, valóságshow-kba, mi a tervük ezzel az egésszel: nos, sokaknak csak annyi, hogy ismertségre tegyenek szert, és influenszerekké váljanak. Ha felépítenek egy legalább 50 ezres oldalt (legyen az az Instagramon, a YouTube-on vagy a TikTokon - mert itthon a Twitter nemigen megy), az már kereskedelmileg is érdekes, az már termel pénzt.
Vannak, akik úgy gondoloják, hogy az influenszerek fizetnek például a wellness-szállodai hétvégékért, de valójában sokszor elég, ha kitesznek egy posztot azzal, milyen boldogan áznak a termálmedencében, és ezzel meg is van oldva a dolog. Vannak sztárok-celebek, akiket megkeres egy cég, felajánl nekik akár egy-félmilliós szépészeti műtétet is, kezelést, cserébe csak pár posztot kérnek. Sokan pózolnak itthon is 20 milliós kocsik előtt, de ezek java szponzorautó - a kereskedő így reklámozzza a járműveit.
Kevesen beszélnek konkrét összegekről, de most Szabó András Csuti elárulta a Blikk egy videójában, hogy egy "közepes influenszer" egy poszttal és két, 24 óra alatt eltűnő Insta-sztorival 200 ezer forint körül keres.