Egy lőfegyver elsütése veszélyes lehet - mivel a repülőgép belsejében sokkal nagyobb a nyomás, mint a légkör környező részében -, de az izraeli El Al repülőtársaság olyan műanyagalapú töltényekkel látja el biztonsági őreit, melyek képesek a légikalózok lefegyverzésére anélkül, hogy kárt tennének a gépben.
Charles szerint a robotpilóta-technológiákat is tovább lehetne fejleszteni annak megakadályozása érdekében, hogy az eltérítők a repülés ideje alatt átvegyék a gép fölött az uralmat. Már régóta lehetséges a teljesen automatikus leszállás. A jelenlegi technológiákat kihasználva "nem lenne nagy erőfeszítésre szükség ahhoz, hogy életbe léptessünk egy olyan rendszert, mely teljesen automata üzemmódban irányítja a fel- és leszállást, s kiküszöböl minden kézi irányítást."
Ugyanakkor sokan arra figyelmeztetnek, hogy a rendszer esetleges meghibásodása komoly problémákhoz vezethetne, ha megvonnánk a pilótáktól a beavatkozás lehetőségét. És sokan pontosan ettől tartanak, rávilágítva a terrorizmus-ellenes küzdelem nehézségeire: egy-egy veszély kiküszöbölésére tett erőfeszítések újabb veszélyeket jelenhetnek.