A heves, 6-os, 7-es erősségű szelek a Finisterre-fok felé hajtják az olajfoltot, s attól lehet tartani, hogy a hét végére az olaj eléri a már amúgy is szennyezett galíciai Costa da Mortét, a "Halálpartot", miközben az időjárás alaposan megnehezíti a mentőhajók munkáját.
A helyszínre siető nemzetközi mentőflotta mindezek ellenére azt tervezi, hogy a nagy tengerhullámzás ellenére még ma (pénteken) hozzákezd az olaj elszivattyúzásához.
Az újabb tankerbaleset nyomán az Európai Bizottság elhatározta, hogy szigorúbb biztonsági rendszabályokat vezet be, és 65 hajót kitilt az európai vizekről. A szigorúbb szabályok 2003 nyarán lépnek majd életbe. A kitiltandó hajók listájával az EU azokra a bírálatokra válaszol, amelyek szerint a francia partoknál mintegy három évvel ezelőtt történt hasonló baleset ellenére az Unió semmit sem tett azóta a hasonló szerencsétlenségek megelőzésére.