A döntést megelőzően egészségügyi aktivisták és jótékonysági szervezetek, de még a befektetők is intenzív nyomást gyakoroltak a gyógyszeripari cégekre. A GlaxoSmithKline (GSK) korábban is hangsúlyozta, hogy a fejlődő országokban profit nélkül adja az AIDS-gyógyszereket, a mostani árcsökkentést pedig hatékonyabb termelési módszerekkel indokolta. A cég 63 országra terjesztette ki az alacsonyabb árat.
A GSK legfontosabb AIDS-gyógyszere az árcsökkentés után napi 90 centbe kerül ezekben az országokban, míg az USA-ban napi 18 dollárért árulják.
A példaértékű döntés ellenére az AIDS-ellenes "koktélokat" (különféle hatóanyagok kombinációit) a fejlődő országok lakosainak zöme nem képes megfizetni. Egyre nagyobb szükség lenne egy igazán olcsó és hatékony védőoltásra, ám az AIDS-kutatásokba fektetett pénzeknek csak néhány százalékát költik ilyen jellegű kísérletekre.