Szerencsére csak a képernyő valóságában, s nem az igazi Bagdad poklában merültünk el. A Dél-kaliforniai Egyetemhez tartozó Kreatív Technológiák Intézetének (ICT) Marina Del Rey-i stúdiójában készült videojátékok egyikébe pillantottunk bele. Az ICT az Egyesült Államok hadseregének készíti interaktív mozgóképeit. Rajzfilmesek, grafikusok, játéktervezők, rendezők, forgatókönyvírók, mérnökök és mesterségesintelligencia-kutatók közös munkái a XXI. századi háborúkhoz idomulva, tökéletes kiképzést nyújtanak a harcba indulóknak.
Hollywoodból a Közép-Keletre
A Microsofttal is üzleti kapcsolatban lévő ICT-t a ma hatvanöt éves, komoly tévés múlttal rendelkező Richard Lindheim alapította 1999-ben. Korábban számítógépes animációt tanult, majd amikor 1997 körül a hadsereg érdeklődése Hollywood felé fordult, a csúcstechnológiák ismert rajongójaként ő is képbe került. Meghívták egy konferenciára, holott soha nem volt katona, sőt, nem is akart az lenni. Ugyanakkor érdekelte a gondolat, hogy "a szimulációhoz valamilyen módon fel lehet használni történeteket, karaktereket, a szórakoztatás elemeit; különböző helyzetekbe állíthatunk embereket, és segítünk nekik a döntéshozásban." Lindheim egyértelműen a játékokra gondolt. Míg a "vietnami generáció" a tévén nőtt fel, a mai katonák videojátékokon cseperedtek - érvelt. A statisztika őt igazolja: évente hetvenötezren választják a sereget: kilencven százalékuk alkalmi, harminc pedig fanatikus játékosnak vallja magát. A katonák DVD-lejátszóikat és játék-konzoljaikat általában magukkal viszik a Közép-Keletre.