A gép első repülésére január 28-án került volna sor, azonban a rossz időjárás miatt 29-ére halasztották. Komszomolsz-na-Amur-ban egyébként alacsony felhőalap, nagy hó és mínusz 30 fok nehezítette az első felszállást. A gépet Szergej Bogdan, többszörösen kitüntetett berepülőpilóta vezette. A gép 47 percet töltött a levegőben, összes rendszere és hajtóműve is kifogástalanul működött. Az orosz fórumozók is azt írják, hogy minden maximálisan rendben volt a berepülésen, és most "ott van minden fejes" a gép körül.
Legfrissebb: új, hivatalos videó a repülésről:
Formavilágában a gép sajátosan vegyíti az aerodinamikailag korszakalkotónak számító negyedik generációs MiG-29 és Szu-27 harci gépekre és az ötödik generációra jellemző elemeket. Hátulról látható, hogy a sárkányszerkezet lapos és széles, a kifelé dőlő függőleges vezérsíkok pedig viszonylag kis felületűek (a vízszintes vezérsíkok is elég aprók). Jól láthatóak a hatalmas szárnyfelületek és a szintén igen nagy méretű levegőbeömlők a törzs két oldalán. A hatalmas, előrenyúló szárnyrész, a gép méreteihez viszonyítva szintén nagy, jól mechanizált szárnyak, a széles, lapos törzs szinte "csupaszárny" jelleget ad az új orosz harci gépnek.
A T-50 (PAK FA) némileg hasonlít az F-22-vel szemben alulmaradt YF-23 konstrukcióra. A hírek szerint a vadonatúj radarral és a Szu-35BM típusban már tesztelt hajtóművekkel felszerelt, csökkentett észlelhetőségű gép beépített 30 mm-es gépágyúkkal és belső fegyvertérrel rendelkezik (bár a fegyverzetről hivatalosan szinte semmit nem közöltek).
Az eddigi felvételek alapján megállapítható, hogy vélhetően igen nagy hangsúlyt helyeztek a csökkentett észlelhetőségre, ugyanakkor az aerodinamikai kialakításból nagyfokú manőverezőképesség feltételezhető. A Lenta.ru orosz hírportál cikke is "fantasztikus manőverező képességről" ír, és arról, hogy a gép nem érzkelhető az infravörös és a rádiólokációs tartományban. A cikk szerint a gép napszaktól és időjárási viszonyoktól függetlenül képes támadásokat végrehajtani. Repülési távolsága 5500 kilométer.
A PAK-FA nem keverendő össze a dél-koreaiak könnyű harci gépével, a T-50 Golden Eagle-vel, amely "csak" 4. generációs, az F-16-osra hasonlít, szintén új, viszont már repül, nyilvános. (A PAK-FA-t állítólag Szu-47 Firkin névre keresztelte a NATO, de ez nem megerősített információ.)
Az új orosz harci repülőgépet a két legfejlettebb és legdrágább amerikai harci gép ellen tervezték. További információkat csütörtöki összeállításunkban és például ezen az oldalon olvashat róla.