A szonda október 19-én kapcsolt biztonsági üzemmódba, azon a napon, amikor a Juno a második közelrepülést végezte az óriásbolygónál (az elsőre július 4-én került sor). A szakembereknek október 24-re sikerült „észhez téríteniük" a kutatóeszközt, így műszerei ismét rendesen üzemelnek.
Rick Nybakken, a NASA Sugárhajtás Laboratóriumának kutatója elmondta, hogy a Juno kilépett a biztonsági üzemmódból, és „egészséges", minden parancsra reagál. „A tervek szerint november elejére minden műszert bekapcsolunk, hogy felkészüljünk a decemberi közelrepülésre" – mondta a kutató.
A biztonsági üzemmódba való kapcsolást egy szoftveres hiba váltotta ki, amely során a fedélzeti számítógép újraindult. Azt hogy pontosan mi történt, jelenleg is vizsgálja az amerikai űrügynökség szakembergárdája.
Ez már a második meghibásodása volt az űrszondának. Az első során a Juno hajtóműrendszerének két szelepével adódtak gondok, de a NASA szerint az akkori és a mostani problémának nem volt köze egymáshoz.
A Juno ötévi utazás után júliusban állt a gázóriás körüli pályára. A Juno fő küldetése, hogy felmérje a Jupiter mágneses mezejét. A hidrogénből és héliumból álló gázgömb légkörén kell "keresztülnéznie" a pólus fölötti pozíciójából, és fel kell mérnie a bolygó felszínét. A Jupiterrel kapcsolatban a tudósokat különösen az érdekli, mennyi vizet tartalmaz a bolygó, ami döntő fontosságú annak meghatározásában, hogy a Naprendszeren belül hol született az óriás.
Az űrszonda méréseivel arra a kérdésre is keresik a választ, hogy van-e szilárd magja az égitestnek. Meg akarják tudni azt is, miért a Jupiter déli és északi fényei a legragyogóbbak a Naprendszerben. A tudósok megfejtenék a Nagy Vörös Folt titkát is. A folt a Jupiter jellegzetes, távcsövekkel a Földről is jól látható légköri képződménye.
A küldetést 2018 februárjában fejeződik be. Ekkor a szonda minden bizonnyal belehull a Jupiter légkörébe, amely összeroppantja és elégeti.