Nagy Britannia évente átlagosan több mint 15 millió tonna hulladékot produkál, ami vagy lerakóba, vagy szemétégetőbe kerül, szennyezve a környezetet, valamint további nagy mennyiségű üvegházgázt felszabadítva ezzel.
A brit légi társaság azt tervezi, hogy ezzel a módszerrel teljesíteni tudja vállalását, hogy 2050-re 50%-kal csökkenti a gépek által kibocsátott emissziót.
A jelenleg alkalmazott fosszilis üzemanyagokhoz képest mintegy 60 %-kal csökkenne a repülőgép-flotta szén-dioxid kibocsátása, vagyis 60.000 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerülne a légkörbe.
A folyamat a hulladékot magas hőmérsékletű gázosítással átalakítja szintetikus gázzá,
majd folyékony szénhidrogénné. A tervezett üzem elegendő üzemanyagot fog biztosítani egész évre ahhoz, hogy a British Airways flottájának összes Boeing 787 Dreamliner típusú sugárhajtású repülőgépe kizárólag ezzel repüljön.
Egyébként ez lenne az első ilyen típusú fenntartható hajtóanyagot termelő üzemanyaggyártó üzem. Willie Walsh a British Airways anyacége, az International Airlines Group társaság ügyvezető igazgatója elmondta, hogy
a fenntartható üzemanyagok komoly szerepet fognak játszani a globális repülésben,
és a cég készül a jövőre.
Ezzel nem csak a globális szénkibocsátás fog csökkenni, hanem a levegő minőség is javulni fog. A kezdeményezés nagyon jó és előremutató, de fontos szem előtt tartani a hulladékgazdálkodás alapelvét: a cél, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk, az ipari és kommunális hulladék pedig minél nagyobb arányban legyen újrahasznosítva, mert így el lehet kerülni a szemétlerakót és égetőt.