"Nem akarom, hogy állatokat öljenek meg ruhákért. Ez nekem nem tűnik helyénvalónak" - mondta a divatmárkát megalapító Gianni Versace húga, Donatella Versace.
A brit magazin szerint pálfordulásról van szó,
mert a milánói központú divatárucég honlapján még mindig hirdeti a valódi szőrméből készült termékeket.
Az állatprém elutasításával a Versace-ház olyan divatgurukhoz csatlakozik, mint Giorgio Armani,
aki 2016-ban belépett a Fur Free Alliance-be, a Szőrmementes Szövetségbe. Nemrég a Gucci is kivonta kínálatából a valódi szőrmét. Nem használja fel az állatok bundáját Calvin Klein, Hugo Boss és Ralph Lauren sem.
A LAV olasz állatvédő szervezet adatai szerint világszerte évente 95 millió állatot ölnek meg a prémjéért, főleg Európában és Kínában.
A szervezet nemrég elindította Animal Free Fashion nevű programját,
amely erkölcsi elismerésben részesíti az állati termékeket elutasító vállalatokat,
és a kezdeményezésnek nagy sikere van. Világszerte 750 kiskereskedelmi cég, köztük a Hugo Boss, a Yoox Net-a-Porter és Stella McCartney csatlakozott egy másik kezdeményezéshez, a Fur Free Retailerhez.
A Versacét eddig heves bírálatok érték olyan állatok bundájának a felhasználásáért, mint a vidramenyét (nyérc) vagy a nyestkutya.
A Versace egy nagy befolyású divatház, a túlzó csillogás szimbóluma, amelynek döntése a valódi szőrme mellőzéséről jelentős előrelépés - állapította meg az állati prémekkel folytatott kereskedelem teljes beszüntetéséért küzdő nemzetközi szervezet, a Humane Society International.
A Nemzetközi Szőrmeszövetség csalódottságának adott hangot.
A szőrmegyártók szerint a nagy divatházak többsége továbbra is használni fogja az állati prémet, mert tisztában van azzal, hogy "egy természetes termékről van szó, amelyet felelős módon állítanak elő".