A vállalat pénteki tájékoztatása szerint a teherűrhajó felbocsátására a Szojuz-2.1b típusú, nagy teherbírású hordozórakétát használják majd.
Az újrafelhasználható űrhajó két tonna súlyt vihet a fedélzetén, a Földre pedig 500 kilogrammos teherrel térhet vissza,
illetve az űreszköznek lesz külön még egy olyan része is, amely egy tonna rakomány szállít, de visszatéréskor elég a légkörben.
Jevgenyij Mikrin, az Enyergija emberes űrrepülésrendszereiért felelős főkonstruktőre januárban jelentette be, hogy a vállalat újrafelhasználható teherűrhajót fejleszt majd az új orosz űrállomás ellátására, azt követően, hogy megszűnik a Nemzetközi Űrállomás (ISS) üzemeltetése.
Az új orosz űrállomásról azt mondta, hogy öt modulból áll majd, súlya 60 tonna lesz.
Jelenleg csak az amerikai SpaceX cég - a NASA űrkutatási hivatal megbízásából - Dragon űrhajói képesek visszatérni teherrel a fedélzetükön. Az orosz Progressz űrhajók szállítanak ugyan terhet az ISS-re,
de ezeket visszatéréskor elsüllyesztik a Csendes-óceán hajók által nem használt részén.
Az Enyergija vállalat pénteken arról is beszámolt, hogy 2019 augusztusában Szojuz-MSZ típusú, személyzet nélküli űrhajót küld a Nemzetközi Űrállomásra. A korábbi ilyen típusú űrhajókat, amelyek az új személyzetet szállították az ISS-re, mind űrhajósok irányították.
Ezt az űrhajót Szojuz-2.1a hordozórakétával állítják Föld körüli pályára.
A személyzet nélküli repülés előnye, hogy nagyobb terhet vihet magával az űreszköz,
mivel nincs szükség olyan felszerelésre, amely az űrhajósok munkafeltételeinek megteremtéséhez szükséges.