Raymond Johansen közleményében megjegyezte, hogy a világ összes nagyvárosa közül Oslo állt elő az eddigi legambiciózusabb klímastratégiával.
Oslo lakosaival és a gazdasági élet szereplőivel együttműködve azon fogunk dolgozni a következő 11 évben, hogy felszámoljuk a város még megmaradt szén-dioxid-kibocsátó forrásait"
– mondta a polgármester, és azz oslói városvezetés egyelőre nem közölt becsléseket az emisszió drasztikus visszaszorításának várható költségeiről.
A 95 százalékos csökkenés a károsanyag-kibocsátás 2009-es szintjére – a Norvég Környezetügyi Hatóság városi kibocsátásra vonatkozó adatbázisában ez a legkorábbi dátum – való visszaállást jelentené.
Az oslói vezetés tervei között szerepel, hogy a városban minden jármű "kibocsátásmentes" legyen, noha a dízel- és benzines autók nyílt kitiltását nem szeretnék. Európa idei zöld fővárosa 2015-höz képest
harmadával akarja csökkenteni az autóforgalmat, előtérbe helyezve a tömegközlekedést, a kerékpározást és a gyalogos forgalmat.
A projekt sikere részben a helyi hulladékmegsemmisítő üzembe tervezett szén-dioxid-megkötő és -tároló mechanizmus megvalósításától is függ.
A skandináv ország célkitűzései között szerepel, hogy 2025-től minden eladott új autó kibocsátásmentes modell legyen.