A vancouveri székhelyű Harbour Air - amely azzal büszkélkedik, hogy Észak-Amerika legnagyobb hidroplán-légitársasága - és a seattle-i székhelyű magniX, amely elektromos hajtóműveket gyárt, egy átalakított hatüléses DHC-2 de Havilland Beaver típusú gépet tesztelt a Fraser-folyón, a brit kolumbiai Richmond közelében.
A 750 lóerős magni500 hajtóművel ellátott hidroplánt Greg McDougall, a Harbour Air alapítója és elnöke vezette.
Ma történelmet írtunk, egy új kor hajnalán vagyunk a repülés történetében.
Ez a próbarepülés az első lépés afelé, hogy a kizárólag elektromos hajtású repülőgépek kereskedelmi forgalomba kerülhessenek – jelentette ki McDougall közleményében.
Több gyártó is dolgozik kizárólag elektromos hajtású repülőgépek kifejlesztésén, köztük a Boeing és az Airbus. A magniX az Eviation izraeli céggel is kapcsolatban áll, amely a júniusi párizsi légi bemutatón bemutatta a közönségnek Alice nevű kilencüléses elektromos repülőgépet. Az Alice első útját jövőre tervezik.