A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
Ezüstérem
Bronzérem
HUNMuhari Eszter
19:25VívásAuriane Mallo-Breton-Eszter Muhari
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Az alvászavarral is összefügghet az ADHD egy új kutatás szerint

ADHD, conceptual image ADHD ADULT ALPHABET ANXIETY ANXIOUS ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER BEHAVIOR BEHAVIOUR BEHAVIOURAL BRAIN CHILD CHILDREN CLOSE UP CLOSE-UP CLOSEUP CONCEPT CONCEPTUAL CONDITION DETAIL MEDICINE AND HEALTH AND MEDICINE HEALTHCA
A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD) összefüggésbe hozható az alvászavarral - állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport ADHD-ban szenvedők agyáról készült felvételek elemzésével.

A sanghaji Fudan Egyetem által vezetett kutatócsoport olyan gyerekeket vizsgált, akik ADHD-ban szenvednek és akiknél gyakori, hogy ez alvászavarral is társul. A kutatók a rendelkezésükre álló nagy adatmennyiségből állítottak fel statisztikai modelleket az esetleges kapcsolat felderítésére.

Az ADHD-ban szenvedő gyerekek agyáról készült felvételek elemzésével arra az eredményre jutottak, hogy a figyelemzavaros tünetek és az alvászavar között idegrendszeri összefüggések fedezhetők fel, s ezek a szerkezeti változásokban és az agy elülső figyelmi rendszerében is kimutathatók. A tudósok szerint az ADHD tünetei hozzájárulnak az alvászavar kialakulásához. Minél súlyosabbak a korai hiperaktiviási tünetek, annál több alvással kapcsolatos probléma merül fel.

Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD) Forrás: Science Photo Library via AFP/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Science Photo Library

A kutatás feltárta az ADHD és az alvászavarok együttes előfordulásának mechanizmusát és az ezzel kapcsolatos géneket, valamint az agyi struktúrákat is feltérképezték - foglalta össze a Biological Psychiatry folyóiratban megjelent tanulmány eredményeit Luo Csiang, a tudóscsoport egyik tagja.

A Fudan Egyetem Tudományos és Technológiai Agykutató Intézetének elnöke, Feng Csianfeng hangsúlyozta, hogy a tanulmány eredményei segíthetnek a figyelemzavar korai kezelésében, a figyelemzavar tüneteinek és az alvásproblémák csökkentésében.

(MTI)