A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Csatázó dinoszauruszok csontvázával gyarapodott egy gyűjtemény

Nanotyrannus et triceratops - Nanotyrannus and triceratops - Nanotyrannus etait le plus petit membre de la famille des Tyrannosaurides; il est apparu il y a environ 75 millions d'annees en Amerique du Nord. La taille totale de l'animal est estimee a un peu plus de 5 m de long pour un poids d'environ 500 kg. Coureur rapide et agile, il est ici represente attaquant un triceratops. Nanotyrannus is a genus of tyrannosaurid dinosaur, living about 75 million years ago in North America. Smaller than Tyrannosaurus, with thinner and more blade-like teeth, this dinosaur is seen here hunting a triceratops ©Raul Lunia/Novapix/Leemage
Két dinoszaurusz összefonódott csontvázát őrző ősmaradvánnyal gyarapodott az Észak-Karolinai Természettudományi Múzeum gyűjteménye.

A Friends of the North Carolina Museum of Natural Sciences nonprofit szervezet kedden jelentette be, hogy magánadományok révén sikerült megvásárolnia a különleges leletet, amely a raleigh-i intézmény paleontológiai gyűjteményébe kerül.

A fosszília egy Tyrannosaurus rex és egy Triceratops horridus csontvázát őrzi. A két dinoszaurusz olyan alakzatban helyezkedik el, mintha utolsó csatájukat vívták volna egymással. A 67 millió éves leletet egy montanai hegyoldalon tárták fel 2006-ban és a csontokat az üledékes kőzetbe ágyazva hagyták.

A szervezet szerint a különleges fosszília példátlan lehetőséget biztosít a múzeum paleontológusai számára a tanulmányozásra.

A több millió dollárt érő csontvázak tulajdonjogával kapcsolatban ádáz harc folyt a bíróságon az elmúlt 14 évben. Idén júniusban egy illetékes amerikai bíróság végül kimondta, hogy a fosszília a terület fölfelszíni jogainak tulajdonosát, és nem a kitermelési jogok birtokosát illeti.

(MTI/AP)