A NOAA tengerkutatói a Mississippi állambeli Pascagoula partjainál a Mexikói-öböl tengeraljzatán bukkantak rá a 186 éve, 1836. május 26-án odaveszett Industry vitorlás roncsaira. A fából épített kétárbócos vitorlást a massachusettsi Westportban bocsátották vízre, 1815-ben. A bálnavadász-hajó két évtizedes pályafutása során az Atlanti-óceán, a Karib-tenger valamint a Mexikói-öböl vizein elsősorban nagy ámbráscetekre vadászott.
A 19. század elején a bálnazsír és az elejtett cetekből kinyert olaj fontos kereskedelmi cikknek számított. A nagy ámbráscetek homloküregében lévő váladék, az ámbra pedig a kozmetikai ipar fontos alapanyaga volt. A kétárbócos a karibi térségben egyébként igen gyakori heves viharba került 1836 májusában.
A most nemrég felfedezett roncs vizsgálata nyomán bebizonyosodott, hogy a heves szél kettérörte a hajó árbócait, ami miatt az Industry mozgásképtelenné vált.
A fedélzeten átcsapó hatalmas hullámok vízzel áraszthatták el a hajótestet,
ami végül oda vezetett, hogy a megtépázott hajó kődarabként merült alá a hullámsírba a nyílt tengeren, nagyjából 130 kilométerre Pascagoula partjaitól.
A roncsot a NOAA Okeanos Explorer kutatóhajójának távirányítású mélytengeri robotkamerája fedezte fel, több, mint 1800 méteres mélységben.
A kutatók a hajó történetének feltérképezése során néhány, a tragédia körülményeit érintő egykorú dokumentumra bukkantak a tengerészeti archívumban. Az egyik feljegyzés szerint egy másik hajó sietett a bajba került vitorlás mentésére, ami a vihart kisérő heves hullámzásban igencsak kockázatos vállalkozásnak számított.
A rakomány és a felszerelés egy részét ennek ellenére sikerült megmenteni.
Azt, hogy az Industry személyzetéből hány tengerészt sikerült kimenteni a süllyedő hajóról, a westporti könyvtár, a Westport Free Public Library egyik kutatójának sikerült kinyomoznia. Robin Winters a könyvtár sajtóarchívumában bukkant rá egy 1836 június 17-én megjelent beszámolóra.
E szerint az Industry legénységét az Elizabeth nevű bálnavadász hajónak sikerült kimentenie. Az egykorú újsághír arról tudósított, hogy az Industry személyzetében nem csak fehérek, hanem felszabadított fekete rabszolgák, és néhány őslakos indián is szolgált. A lelet azért számít különösen értékesenek, mivel az Industry az egyetlen bálnavadász hajó amit a Mexikót-öbölben ért utol a végzete.
Az öböl és a Karib-tenger az észak-atlanti térséghez képest kevésbé frekventált terület volt a 19. századi bálnavadászok számára. A levéltári források szerint a 18. század végétől, az 1780-as évektől kezdve az 1870-es évekig összesen 214 hajó ismert, ami bálnavadászatott folytatott a térségben. A roncs védett műtárgynak számít, ami miatt tilos a roncshoz tartozó tárgyak elmozdítása és kiemelése.