A repülőgép a Kuala Lumpurból a kínai fővárosba, Pekingbe tartó úton tűnt el. Bár később az Indiai-óceánból előkerült néhány, a géphez tartozónak tűnő roncs, a fedélzeten tartózkodó 239 embernek - akiknek kétharmada kínai volt - nem találták meg a nyomát.
A rokonok és a támogatók egy Kuala Lumpur közelében lévő bevásárlóközpontban gyűltek össze. A hozzátartozókkal találkozva Loke Siew Fook közlekedési miniszter megígérte, minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a kormány jóváhagyjon egy újabb keresőakciót.
"Az elmúlt tíz év egy érzelmi hullámvasút volt számomra" - mondta az AFP francia hírügynökségnek Grace Nathan, egy 36 éves malajziai ügyvéd, akinek édesanyja, az 56 éves Anne Daisy is a gép fedélzetén volt.
Az eltűnés okairól - a modern polgári repülés legnagyobb rejtélyéről - sok találgatás kering.
Az évek során számos elmélet - a pilóta öngyilkossága, tengeri baleset vagy rakétacsapás - született magyarázatként az eltűnésre, amelyet az első keresést koordináló ausztrál nyomozók "szinte felfoghatatlannak" neveztek.
Ezek a tengeri keresések, amelyek közel három éven át 120 000 négyzetkilométeren folytak az Indiai-óceánon, a történelem legnagyobb keresőakciója, 2017 januárjában megszakadtak. Ezt követően egy amerikai kutatócég 2018-ban magánkutatást indított, de ez több hónapos sikertelen tengerfenék-kutatás után véget ért - írja a Ripost.
Az áldozatok számos hozzátartozója azzal vádolja a Malaysia Airlines-t és Malajziát, hogy visszatartja az információkat, amit az érintettek vitatnak.