Mintegy 12 és fél perc elteltével levált az Angara harmadik fokozatáról az Orion gyorsítóblokk a kísérleti hasznos teherrel, és tovább haladt a célpályára.
A rakétát eredetileg kedden próbálták volna ki, de két perccel a start előtt az automatika törölte az indítást, a Roszkoszmosz orosz állami űrvállalat szerint a központi egység feltöltőrendszerének meghibásodása miatt. Elmaradt a szerdára átütemezett második indítás is, a hajtóművek indításvezérlő rendszerének szoftverhibája következtében.
A csütörtöki volt az első Angara-indítás Vosztocsnijból; a típuscsalád korábbi rakétái mind az arhangelszki régióban található pleszecki katonai űrközpontból startoltak. Ezzel megkezdődtek az Amur űrrakéta-komplexum repülésfejlesztési tesztjei, amelyekbe beletartozik a hordozórakétának és a kozmodrom infrastruktúrájának kipróbálása is.
Az indítással elejét vette az Orion gyorsítóblokk tesztelése is, amelynek szintén ez az első repülése.
Az Angara a könnyűtől a nehéz osztályig terjedő hordozórakéta-család. Üzemanyaga kerozint és folyékony oxigént tartalmaz, így inkább környezetbarát, mint a Proton-M rakéta, amelyet az Angara a közeljövőben felvált. Az Angara-A5 indítótömege mintegy 773 tonna, és legfeljebb 24,5 tonna hasznos terhet képes alacsony Föld körüli pályára állítani.
A TASZSZ hírügynökség szerint gyártani tervezik a rakéta megnövelt hasznos teherbírású változatát, az Angara-A5M-et, valamint az Angara-A5V-t is, amelynek tervek szerint visszatérő első és második, valamint hidrogénhajtású harmadik fokozata lesz.
A Roszkoszmosz az Angara rakétacsaláddal készül műholdakat - például a Szpektr-UF orbitális obszervatóriumot -, valamint a leendő orosz űrállomás moduljait Föld körüli pályára állítani, továbbá az újgenerációs személyszállító járművet is felbocsátani, amely a legénységet viszi majd az állomásra.