A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Hódít a tv-sorozat turizmus

Vágólapra másolva!
A milánói nemzetközi turisztikai vásáron mutattak be egy tanulmányt, amelyet az audiovizuális kommunikációs eszközök és az általa bemutatott helyek közötti kapcsolatok vizsgálatával foglalkozó nemzetközi központ készített az úgynevezett "teleturizmusról".
Vágólapra másolva!

A tv-filmek jót tesznek a turizmusnak, de ártanak is azzal, hogy megváltoztatják, időnként eltorzítják az egyes helyszínek igazi értékét. A teleturizmus viszonylag új tendencia, amely azoknak a helyszíneknek a meglátogatását jelenti, amelyek egy-egy tv-filmsorozatban szerepelnek.

A moziőrültek persze már korábban is elzarándokoltak a filmek szent helyeire: elábrándoztak a londoni Waterloo-híd szerelmesein, akik eljutottak a kaliforniai Halál Völgyébe, felidézhették a Zabriskie Point sivatagi szeretkezéseit, de lehetetlen úgy betérni a párizsi Montmartre Les Deux Moulins kávéházába, hogy ne jusson a látogató eszébe a csodálatos Amélie. Ma is áll Párizsban a "Külvárosi szálloda", az Hotel du Nord, működik a Biciklitolvajokból ismert római ócskapiac, a Porta Portese, és Casablanca vonzerejét is növeli Kertész Mihály halhatatlan filmje annak ellenére, hogy köztudottan nem a marokkói nagyvárosban forgatták.

A tanulmányban három olasz, egy francia és egy angol sorozat hatását vizsgálták és az eredmény egyértelműen kimutatta, hogy a nagy nézettségnek örvendő filmekben szereplő helyek, városok, falvak turizmusára élénkítően hatott a film bemutatása. Az egyik olasz sorozat nyomán például az epizódokban szereplő helység turistaforgalma hatszorosára növekedett. Ez különösen a vendéglátásnak kedvez és az érintett éttermek, kávézók ügyesen ki is használják a lehetőségeket.

A tv-sorozat szereplőinek nevét viselik az egyes ételek és szerveznek már olyan sétákat is, amelyek nyomon követik a fikció szereplőinek útját. Gyors helyzetfelismerésről tett tanúságot az a polgármester is, aki - miután munkahelye, a városháza, központi szerepet kapott az egyik sorozatban és ennek köszönhetően egy hónap alatt 30 ezer turista látogatott el oda - kihasználva az újonnan szerzett hírnevet, a film zenéjét beépítette a választási kampányára készített klipjébe - írta a Panoráma című olasz hetilap.

A tanulmány megállapítja: mindez egyrészt kedvező az adott város vagy régió idegenforgalmára nézve, van azonban a dolognak negatív oldala is, főként olyan helyeken, ahol valódi történelmi vagy művészeti értékek is találhatók. Ezek esetenként egészen háttérbe szorulnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!