A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Fapados körkép a nyári szezon előtt

Vágólapra másolva!
A tavaszi óraátállással a legtöbb légitársaság áttér a nyári menetrendekre. Ilyenkor rendszerint új útvonalakat is felvesznek hálózatukba, vagy a meglévő szakaszokon üzemeltetnek több járatot. Megnéztük, mely európai városokba juthatunk el Magyarországról fapadosokkal, s az egyes társaságoknál milyen egyéb szolgáltatásokat foglalhatunk.
Vágólapra másolva!

A legfrissebb adatok szerint visszaesőben van a Ferihegyi repülőtérről induló fapados légitársaságok utasainak forgalma. Legalábbis februárban a diszkont légitársaságok utasszáma 6,1 százalékkal 142 ezerre csökkent a budapesti légikikötőben. Ennek ellenére a fapados cégek járatai várhatóan idén is egyre több utast vesznek rá arra, hogy jegyet foglaljanak valamely olcsó jegyes járatra.

A társaságok nem bízzák a véletlenre. A nyári nyaralóidőszakban induló járataikra már akár decemberben is helyet foglalhattak az utasok, s a folyamatos akciókkal lehetőség szerint már jó előre biztosítani szeretnék a teltházat a gépeken. A szokásos nyári célpontok mellett olyan városok is felkerültek a fapados-térkpre, ahová tavaly még nem, vagy csak bonyolult átszállások után juthattak el a magyar turisták.

A két legnagyobb hazai diszkont légitársaság közül a Sky Europe többek közt Bukarestbe, Palermóba, Isztambulba is repül majd a nyáron, s a cég többször is kijelentette, hogy 2007-ben a legnagyobb magyarországi diszkont légitársaság szeretne lenni.

A konkurens Wizz Air már szeptembertől növelte célállomásai számát és bővítette kapacitását is, s új bázisrepülőteret hoz létre májusban Bukarestben. A társaság nem titkolt célja, hogy 2007-ben 15 százalékos növekedést tervez Budapesten, annak ellenére, hogy a magas repülőtéri díjak miatt korábban felmerült a Ferihegyről való távozás gondolata is. A bukaresti bázissal - Katowice, Budapest, Varsó, Gdansk és Szófia után - hatra bővül a cég üzemelési bázisainak száma. A Wizz Air 2007-ben hét új járatot indít Romániából, a cég járataival Bukarestből Budapestre, Rómába, Barcelonába, Londonba és Dortmundba, míg Marosvásárhelyről Budapest mellett immár Rómába és Barcelonába is eljuthatnak az utasok. Az idén mintegy félmillió utassal számol a légitársaság romániai járatain, és arra számít, hogy a cég 2008 nyarára Románia legnagyobb diszkont légitársaságává válik.

Európa második legnagyobb fapados légitársasága, az easyJet a hazai piacon is dobogós helyen szerepel. A narancs-fehér festésű gépekkel ugyan a nyári időszakban nem repülhetünk a korábbinál több európai nagyvárosba, de a járatsűrűséget sok esetben növelte a cég. A statisztikai adatok szerint az easyJet idén februárban 11,5 százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. A cég legfrissebb újítása, hogy Budapesten is bevezették az online utasfelvételi rendszert. Akik a szolgáltatást igénybe veszik elegendő mindössze 25 perccel a felszállás előtt megjelenni a beszállító kapunál.

A vezető európai diszkont légitársaság jelenleg kizárólag a sármelléki Fly Balaton repülőtérre közlekedik, s Londonba, illetve Frankfurt-Hahnra visz utasokat Magyarországról. A társaság idén is számos új járatot indít Európa-szerte, de a Balatonról újabb célállomásra egyelőre nem repülhetünk. A társaságnál ugyanakkor komoly esélyesként jöhet szóba a debreceni repülőtér, amelynek segítségével nemcsak a kelet-magyarországi, de a romániai utasokat is elérné az ír társaság.

Budapestről olyan kevésbé ismert társaságok is üzemeltetnek járatokat, amelyek csak egy ország egy bizonyos városába közlekednek. Ezek kisebb, általában nemzeti légitársaságok, s rendszerint nem napi járatsűrűséggel közlekednek. Ilyemek a norvég Norvegian, amely Oslóba repül Budapestről, a finn Blue1, ami Helsinkit köti össze, a Koppenhágába repülő dán Sterling, vagy az olaszországi Firenzébe közlekedő Meridiana.

Az alábbi táblázatban összegyűjtöttük, hogy a Magyarországról induló diszkont légitársaságokkal mely európai városokba juthatunk el közvetlen járattal és az egyes társaságok honlapjain milyen egyéb szolgáltatást foglalhatnak maguknak az utasok.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!