A The Daily Telegraph hétvégi beszámolója szerint az alacsony jegyárú repülőjáratok számának robbanásszerű növekedése, valamint a szélessávú internet hasonló mértékű terjedése miatt egyre könnyebb a saját tervezésű üdülések összeállítása és a foglalás, a hagyományos utazási irodák kiiktatásával. Ma már a brit háztartások kétharmadában van nagy sebességű internetes kapcsolat.
Ez azt eredményezte, hogy a nagy utazási cégek szervezett vakációk ezreit nem tudták eladni az idei nyárra, ráadásul Nagy-Britanniában már áprilisban szinte nyári idő volt, ami sokakat arra bírt rá, hogy inkább otthon nyaraljanak az idén.
Ebben a helyzetben például az STA Travel nevű országos utazásszervező csoport már öt fontért kínál egy egyhetes rodoszi vakációt, önellátással, newcastle-i indulással; az árban a szállás és a repülőjegy is benne van.
A Lastminute.com 9 fontos - 3300 forintos -, egyhetes ibizai nyaralást hirdet, szintén repülőjeggyel és szállással együtt, és a Tawl Holiday nevű, az utazási irodák ajánlatai között tallózó internetes keresőrendszerben több tucatnyi, 30 font alatti főszezonbeli üdülési csomagra lehet akadni.
Szakértők szerint egyébként az otthon összeállított, saját tervezésű vakációk terjedése mellett a piac észlelhető szűkülése is szerepet játszik az utazási irodák gondjaiban.
A szervezett túrák legnagyobb fogyasztója, az alkalmazotti középréteg általánosságban is kezdi visszafogni költekezését, ahogy folyamatosan emelkednek a hitelkamatok - a Bank of England alapkamata az idén végrehajtott eddigi két, összesen fél százalékpontos kamatemeléssel immár 5,50 százalék, ami hatéves csúcs -, és ezt már a fapados légitársaságok is kezdik megérezni.
Nemrégiben mind az easyJet, mind a Ryanair arról számolt be, hogy évek óta meredek forgalomnövekedésük lassulni kezdett, olyannyira, hogy gondot jelent a gépek megtöltése.