A világ idegenforgalmában a nyolcvanas években kezdték meg működésüket nagyobb számban olyan speciális utazási irodák, amelyek kimondottan a melegek igényeinek kívántak eleget tenni. Prágában a nyolcvanas évek második felében jelentek meg az első, még féllegális melegklubok, a kilencvenes években pedig egyre inkább a külföldi melegek is felfedezték a cseh fővárost. A homoszexuálisok körében Prága számukra kellemes és barátságos városnak tűnt.
Bár Prága számtalan látnivalót kíván, a homoszexuális idegenforgalom fejlesztéséhez és elterjedéséhez nyilvánvalóan jóval többre van szükség. A cseh vállalkozók ezt aránylag gyorsan megértették, s szolgáltatásaik a kilencvenes évek folyamán gyorsan bővültek és színesedtek. Manapság már nemcsak meleg vagy leszbikus klubok, bárok, szállodák vagy szaunák működnek, de a homoszexuálisok számára széleskörű a kulturális kínálat, kirándulások és városnézések sem hiányoznak. A rendezvények jelentős részét ismerkedési lehetőségként is hirdetik, s az érdeklődés komoly.
A "Prágai gay turisztikai kalauz" nagyon részletes információkat és útmutatókat tartalmaz. Az útikönyv szerint Prága a homoszexuális szolgáltatások terén olyan európai centrumnak minősíthető, ahol gazdag a kínálat és minden igényelt szolgáltatás megtalálható. A cseh főváros lett a közelmúltban az első olyan metropolis, amely a Gay Travel and Accomodation Company társaság közvetítésével nászutakat és mézesheteket biztosít a homoszexuálisoknak.
A vezető idegenforgalmi elemzőnek számító Jaromír Berának úgy véli, hogy a homoszexuális turizmusban még nagy tartalékok rejlenek. Az azonos nemű párok döntő többségének ugyanis nincs gyermeke, ami lehetővé teszi számukra a szabad mozgást és azt, hogy komoly összegeket költsenek magukra. A szakzsargon ezeket a pénzeket "rózsaszín pénznek" nevezi, s kimutatható, hogy ezek az összegek folyamatosan emelkednek.
Különféle szakértői becslések minimálisan 95 milliárd dollárra becsülik a homoszexuális turizmusból származó évi bevételeket. A Tourism Intelligence International nemzetközi ügynökség elemzése azt állítja, hogy a saját nemük iránt vonzódók teszik ki a nemzetközi idegenforgalomban résztvevők mintegy 10 százalékát. Ez mintegy 80 millió személyt jelent.