A hatósági közleményben, ismertetik, hogy 2010 előtt már új forgalmi engedélyt nem adnak ki új légitársaságoknak és a meglévők járatbővítéseit, növekedési ütemét is ellenőrzik.
Kivételt a teherszállító légitársaságok, illetve azok élveznek, amelyek döntően külföldi pilótákkal üzemeltetnek éjszakai járatokat, főként kínai repülőgépekkel működnek, illetve az ország kevésbé fejlett nyugati, és észak-keleti részén repülnek.
Az elmúlt években a kínai légiforgalom évi mintegy 16 százalékkal bővült, rengeteg új légitársaság indított járatot 2005 óta, és bár dollármilliárdokat fordítottak új repülőterek építésére, a régiek felújítására, az infrastruktúra fejlődése nem tartott lépést a forgalom bővülésével.
A 2008-évi olimpiára készülő, bővítés alatt álló fővárosi repülőtéren valamennyi kínai légitársaság járatszám-csökkentését rendelték el azonnali hatállyal. E döntés főként az Air China, a China Eastern Airlines és a China Southern Airlines-t érinti.