Az utazási cégek egymást alullicitálva igyekeztek elnyerni az utazni vágyók kegyeit, és ebbe a konkurenciaharcba olyan irodák is belekényszerültek, amelyek korábban nem vettek részt ilyen aktívan az árversenyben. "Ez játszhatott szerepet abban is, hogy most jelentett csődöt a Bella Tours. Tudomásul kell venni, hogy hazánkban az egészségtelen állapot a jellemző, hogy sokszor a last minute utakat jóval az önköltségi ár alatt értékesítik az irodák, amely hosszútávon nyilvánvalóan pénzügyi lehetetlenség" - olvasható a közleményben.
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal szeptember 11-én törölt a Bella Tours Kft-t az utazási vállalkozók közhitelű hatósági nyilvántartásából jogszabálysértés miatt. Szeptember 10-én mintegy 80 utas nem tudott elutazni Görögországba, mivel a Bella Tours az utazás előtt, a repülőtéren értesítette őket, hogy csődbe ment.
A Nagyutazás.hu szerint a szezon teljes ideje alatt könnyen lehetett találni olcsó utakat olyan úti célokra is ahova eddig csak elő- és utószezonban voltak jellemzőek az akciós árak. Így például Costa del Solra, Szicíliába, Marokkóba, Mallorcara.
A portál szerint az idei év volt az, amikor már érezhető volt a gazdasági válság hatása az emberek pénztárcáján is. "Ez nehezen feloldható ellentétet takar: az emberek szeretnének többet utazni, ugyanakkor anyagi lehetőségeik egyre korlátozottabbak" - áll a közleményben.
2007 nyara abban is újdonságot hozott, hogy szemmel láthatóan kivárnak a magyarok, s kellő tájékozódás után csak az utolsó pillanatban foglalják le az útjukat.
2007-re mint a "hosszú hétvégék évére" vártak az utazási irodák, "menet közben" az utasok azonban túlköltekeztek, egy erős tavasz után egy gyenge nyár következett. Így történhetett, hogy sok iroda optimistán, túl sok férőhelyet kötött le majd ezeket csak áron alul tudta értékesíteni. Fontos lenne, hogy "hatósági árak" hiányában az utasok mégis tájékoztatva legyenek, hogy mi is egy-egy út reális ára és mikortól válik veszélyessé az a bizonyos "last minute" ár - áll a közleményben.