A "Síneken guruló Palota" valóban fejedelmi élményt kínál vastag pénztárcájú utasainak, ugyanis a szerelvény kocsijai egykor indiai előkelőségek tulajdonában voltak. A vagonok sosem tartoztak az Indiai Államvasutak "kötelékébe", már csak azért sem, mert a gazdag belső díszítésű kocsikat a mindennapi forgalomban lehetetlen lett volna közlekedtetni. Az egyes vagonok az ország függetlenné válását megelőzően Rajputana, Gujarat, Nizam Hyderabad államok maharadzsái és a brit alkirály személyes használatában voltak.
A kocsikat évtizedeken át külön tárolták és a karbantartást sem együtt végezték el rajtuk, mígnem 1982-ben kifutott első útjára a különböző stílusú kocsikból összeállított első Palace on Wheels szerelvény. Később, 1990-ben, majd 1995-ben a szerelvényeket átalakították a metrikus mértékegységek szerint, s immáron tizenkét éve ez az új szerelvény van szolgálatban. A szerelvény jelenleg 14 kocsiból áll, két étkezőkocsival, egy bárkocsival és négy szerviz kocsival, amelyekben a konyhák és a személyzeti hálóhelyek vannak.
Az egyik hálókabin
A 14 hálókocsi mindegyike más-más díszítésű, az egykori királyi államok stílusjegyeivel. A hálókabinok mindegyikében külön fürdőszoba található, s a vonaton zeneszalon és könyvtár is van.
Akár egy luxushotel
Minden egyes szalonkocsi az egykori radzsasztáni hercegségek után kapta a nevét, így a szerelvényben van Udaipur, Bikaner, Jaipur vagy éppen Jaisalmer névre keresztelt vagon is. A kocsik belső kialakítása, a bútorok, festmények, kárpitok, dísztárgyak mind-mind az adott hercegségre jellemző motívumokkal díszítettek, mégis a teljes szerelvény belső kialakítása egységes képet mutat. A kocsik kívülről elegáns krém-sárga festést kaptak, s mindegyik kocsit az adott hercegség címere díszíti.
Minden kocsiban négy hálófülkét alakítottak ki külön zuhanyzóval és mellékhelységgel. A kocsihoz egy főkomornyik és egy utaskísérő tartozik, akik a többnyire egyhetes utazás alatt lesik a vendégek minden kívánságát. Az étterem kocsikon felül minden egyes szalonkocsiban van egy minikonyha, ahol teát, kávét és rágcsálnivalókat készítenek az utasoknak.
Az étteremvagonokban a vonat saját séfje komponálja a napi menüt, amely nemcsak indiai és radzsasztáni fogásokból áll, de a kínai és a kontinentális konyha finomságait is megkóstolhatják az utasok. A vonaton ezen felül - talán egyedül az úszómedencén kívül - minden olyan szolgáltatás megtalálható, amit egy luxusszálloda tud nyújtani vendégeiknek. Az utasok a nap 24 órájában igénybe vehetik a mosoda szolgáltatásait, minden egyes állomáson külön a vonat utasai számára orvosi ügyeletet biztosítanak, de fodrászat és szépségszalon és ajándékbolt is a vendégek rendelkezésére áll, a gyerekek számára pedig minden nap programokat szerveznek.
Keresztül Indián
A luxusvonat is pontos menetrend szerint közlekedik, s minden szerdán Delhiből indul egyhetes útjára, hogy utasaival bejárja Radzsasztán állam legszebb látnivalóit, a városoktól a monumentális erődökön át a pompás palotákig, hogy végül az út végén megérkezzen Agrába, ahol a világ talán legismertebb műemléke, a Tah Mahal várja az utasokat.
Az utazás első állomása a Delhitől 200 kilométerre lévő Jaipur, a rózsaszín város, ahol a maharadzsa még ma is a városi palotában lakik. A palotának egy része éppen ezért nem látogatható. Az út ezután Jaisalmer városába visz, amely a Thar-sivatag szélén fekszik és legismertebb látnivalója, a hatalmas, az egész várost uraló homokkőből épült erőd. A vonat Jodhpur és Udaipur városok érintésével halad tovább és megáll India legnagyobb nemzeti parkjánál, a Ranthambore nemzeti parknál is, ahol kis szerencsével tigriseket is láthatnak az utasok. A kirándulás utolsó állomása Agrában van, majd Delhiben végződik az út.
Az eredeti koncepció mellett több más indiai államban is működik hasonló luxusvonat, Gujaratban például a Royal Orient, Maharastra államban pedig a Deccan Odyssey fedélzetén járhatják be az utasok India nyugati partvidékét és Goát. Az igazi, az eredeti és a leginkább különleges élményt azonban mégis a Palace on Wheels nyújtja a vendégeknek.
A luxusvonat az időjárás korlátai miatt októbertől márciusig közlekedik, az egyágyas kupékért napi 485 dollárt kell kifizetni, míg a kétágyas elhelyezés ára naponta 350 dollárt kóstál. Ezért az árért a kívánt elhelyezést, a napi többszöri étkezést és az állomásokon idegenvezetős kirándulásokat kapnak a résztvevők.
A borsos árak ellenére a legtöbb járatra már hónapokkal az indulás előtt elkel az összes jegy, így aki helyet szeretne foglalni magának, nem árt, ha időben lép. A jegyeket az alábbi honlapon lehet lefoglalni, vagy érdemes valamelyik indiai utazásokra specializálódott iroda segítségét kérni.