Készülődési tippek a síszezon előtt

Vágólapra másolva!
Nyakunkon a síszezon, így nem árt, ha időben elkezdjük a készülődést azért, hogy indulás előtt már csak az apróságokkal kelljen foglalkoznunk! Elő a lécekkel és a waxokkal, vegyük elő a síboxunkat, ha pedig nincs, akkor nézzünk körül a piacon, vagy a kölcsönzőkben. Tippek, amiket érdemes megfogadni a szezonra készülődve.
Vágólapra másolva!

Egy kis wax

Ha nem veszünk vadonatúj lécet az idei szezonra, akkor mindképp érdemes bewaxolnunk léceinket. A wax tulajdonképpen egy paraffin alapú anyag, amitől lécünk talpa sokkal simább lesz, mert a hóval érintkezve csökkenti a súrlódást. A wax segítségével megőrizhetjük léceink jó állapotát, és az sem mellékes hogy összehasonlíthatatlanul könnyebben fogunk siklani a pályán.

A jeges pályák, a kiálló sziklák és kődarabkák mind-mind roncsolják lécünk talpát, felülete szálkás érdes lesz. Ha rendszeresen használunk waxot, megelőzhetjük a kopást (persze nem örökre). Többféle wax létezik, van hideg és meleg fajta is. Sí szaküzletekben mindenfajta kapható, meleg waxot általában márkajelzéstől függetlenül háromdarabos kiszerelésben vásárolhatunk, hideg waxot szilárd és folyékony állapotban is kaphatunk különböző márkanevek alatt kb. ezer forintos áron. (az ár márkától függ) .

A meleg waxokat speciálisan erre a célra kialakított vasalókkal és simítókkal kell felvinni a síléctalpra. A hideg waxot szivacsos fejjel rendelkező flakonokban árulják. Létezik szilárd wax, is amit fel kell dörzsölni a talpra, majd lesimítani. Ezeknek a típusoknak a használata nem igényel semmiféle szaktudást.

A waxoláson kívül feltétlenül ellenőrizzük lécünkön a kötést, ha számottevően változott a súlyunk (a hölgyek természetesen lefogytak) akkor állítassuk be eszerint, nehogy a pályán pórul járjunk hiúságunk miatt.

A síbox

Tetőboxot akár már 30 ezer forintért is vehetünk, a felső határ pedig a csillagos ég. Nem feltétlenül érdemes a legolcsóbbat megvenni, érdemes szem előtt tartanunk a biztonsági szempontokat is.

A márkásabb darabokat nagyon komoly teszteknek vetik alá, hogy kibírják a legextrémebb terhelést és időjárási körülményeket. Ha még nem rendelkezünk tetőboxszal, feltétlenül keressünk fel egy síküzletet, ahol megfelelő tanácsadással látnak majd el bennünket, és ajánlanak nekünk olyat, amire valóban szükségünk van. ha már rendelkezünk tetőboxxal, nem árt, ha letisztítjuk indulás előtt, és speciális ápolószerekkel is lekezeljük a felületet.

Ha tetőbokszot szerelünk az autóra, akkor értelemszerűen magasabbra kerül majd kocsink súlypontja, így a kanyarokat jóval óvatosabban kell vennünk. nem szabad megszokásból vezetni. Autópályán ne lépjük túl a megengedett 130 km/h-s sebességet, ezúttal ne csak a traffipax, hanem a síbox miatt se.

Ha mélygarázsba parkolunk, akkor se feledkezzünk meg arról, hogy megnövekedett autónk magassága, nehogy kellemetlenség érjen bennünket.

Ha nem szeretnénk megvásárolni a síboxot, akkor kölcsönözhetünk is akár már napi 1200 forintos árért, húsz ezer forintos kaució ellenében. ()

Pakolás a síboxba

Kizárólag olyan dolgokat pakoljunk a tetőbokszba, aminek nem árt a hideg vagy a fagy. Érdemes rögzíteni valahogy a boxba pakolt csomagokat, hogy azok ne csúszkáljanak.

Ha nem muszáj, a sícipőket ne ide tegyük, ha még sincs máshol hely nekik, akkor a doboz orrába helyezzünk takarót, hálózsákot vagy valamilyen puhább anyagot ( esetleg ruhákat), hogy a kemény sícipő fékezéskor ne ütközzön a boksz falának. Lehetőleg pakoljuk tele annyira, hogy a tárgyak ne csúszkáljanak.

Feltétlenül ellenőrizzük lécünkön a kötést, ha számottevően változott a súlyunk (a hölgyek természetesen lefogytak) akkor állítassuk be eszerint, nehogy a pályán pórul járjunk emiatt.

(forrás: sielok.hu)

Szauer Judit

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!