A kampány keretében egyebek között arról informálják a fogyasztókat, hogy mit tehetnek, ha késik a repülőjáratuk, vagy elvesztik a poggyászukat, milyen kötelezettségük van akkor, ha érvényes jegy nélkül utaznak a buszon, és utólag fizetik be a büntetést. Mire kell figyelniük az utazási szerződés megkötésekor, vagy akkor, ha elégedetlenek a választott szálloda szolgáltatásaival, esetleg nem kapnak számlát.
A szövetség elsőként a közeljövőben hatályba lépő új jogszabály, az utazási szerződésről szóló kormányrendeletre szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét - derül ki a közleményből.
Az új rendelkezések tisztázzák az utazással kapcsolatos alapvető fogalmakat, pontosítják utazási szerződés esetében a részvételi díjra, árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat. Kibővül a díjemelés lehetőségének köre azzal, hogy erről a szállítási költségek változása miatt is dönthetnek, ideértve az üzemanyagköltségek változását is.
Módosulnak az út lemondására, a bánatpénzre, vagy lemondási díjra vonatkozó szabályok is, és a jövőben az utazásszervezők a hibás teljesítésből eredő károkért a felelősség mértékét a részvételi díj kétszereséig korlátozhatják.