Csődeljárást kezdeményezett a szlovákiai bejegyzésű SkyEurope Airlines a.s. fapados légitársaság ellen a vállalat pénzügyi újjászervezésére kijelölt megbízott - derül ki a bécsi tőzsde honlapján kedden hajnalban megjelent közleményben.
Ezért a SkyEurope valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggeszti - állt a június óta csődvédelem alatt álló szlovák vállalat közleményében. A lépést azzal indokolták, hogy nem sikerült áthidaló megoldást találni a cég működésének finanszírozására.
A SkyEurope honlapján egy elég nyersen megfogalmazott szöveg olvasható, miszerint ha valaki már megvette a jegyét, nem fizetik vissza neki az összeget, ha valaki hitelkártyával vásárolt, az a fel nem használt összegről saját bankjával próbáljon tárgyalni, ha pedig valaki utazási irodánál vásárolt SkyEurope-jegyet, "akkor először velük tárgyaljon" - ajánlja a csődbe ment légi társaság. Ha valaki ott ragadt egy külföldi célállomáson, és nem tud visszautazni, akkor vegyen magának más társaságnál repülőjegyet, a saját költségére - ajánlja előzékenyen a SkyEurope, amely a végén megjegyzi: "Sajnáljuk az Önnek okozott kényelmetlenséget."
Az osztrák lap, a Der Standard a hír kapcsán emlékeztet arra, hogy a Sky Europe járatait már hétfőn feltartóztatták Prágában, miután a cég nem fizette be az esedékes díjakat. A cég pozsonyi dolgozói fizetés nélkül maradtak augusztus végén - írja a lap, és a vállalat a szlovák fővárosban az üzemanyag kifizetésével is adós maradt.
Az [origo] beszélt a SkyEurope egyik Szardínián tartózkodó utasával, aki elmondta, hogy múlt hét kedd óta tartózkodnak a szigeten. A gépük az eredeti menetrenddel szemben Bécs helyett Pozsonyból indult és már az furcsa volt az utasok számára, hogy nem is a SkyEurope saját gépével repültek, hanem a szlovák Air Slovakia járatával.
A múlt keddi szardíniai járat nagyjából félházzal üzemelt, s az utasok között kevés magyar volt, többnyire hazatérő olaszok utaztak a gépen - mondta a nászútját töltő forrásunk. A SkyEurope honlapján lévő közlemény szerint azok az utasoknak, akik valamelyik külföldi célállomáson ragadtak, saját maguknak kell gondoskodniuk a hazaútról. A Szardínián rekedt magyarok ezt valószínűleg a Ryanairrel oldják majd meg, először Frankfurtba, majd onnan Pozsonyba kell repülniük, mivel az ír fapadosnak sem Szardíniáról, sem Frankfurtból nincs közvetlen budapesti csatlakozása. A jegyek egyébként 240 eurós pluszköltséget jelent majd a turistáknak.
A SkyEurope azt tanácsolja a jegyeiket bankkártyával fizető utasainak, hogy számlavezető bankjukkal vegyék fel a kapcsolatot a fel nem használt jegyek visszafizetése ügyében. A magyar nászutasok ezt meg is tették, a banknál felvették a jegyzőkönyvet. Akiknek fel nem használt jegye van a SkyEurope valamelyik későbbi járatára, a bankkal egyeztetve remélhetik, hogy pénzükhöz jutnak. Erre úgy van lehetőség, hogy a későbbi járatok jegyeire a cég számlájára beérkezett összeget a bank zárolja és ebből a tartalékból térítik vissza a pórul járt utasok pénzét.
A múlt keddi óta még legalább két SkyEurope járat érkezett Szardíniára, de arról nincs információ, hogy a fedélzeten hány magyar állampolgár tartózkodott. Próbáltuk hívni a légitársaság központját, de a SkyEurope jelenleg elérhetetlen.
Ön is pórul járt a Sky Europe-pal, írja meg tapasztalatait, véleményét az utazas@origo.hu címre!