Brazíliával kapcsolatban a vidámság, a jó élet és a karnevál jut az ember eszébe" - magyarázta az első helyezést Simon Anholt független kormánytanácsadó, aki egy észak-amerikai piackutató céggel együtt végzett a közvélemény-kutatást a világ nagyvárosaival kapcsolatban.
A Forbes.com szerdai számában megjelent lista második helyezettje az ausztrál Sydney lett. Anholt szerint azért, mert oda bárki szívesen elmenne: "Mindenki azt hiszi, hogy ismeri, mert látta a Krokodil Dundee-t. Az ausztrálokról az a kép alakult ki, hogy alapjában csak ücsörögnek és húst sütögetnek".
Az első ötbe még Barcelona, Amszterdam és Melbourne jutott be. A spanyol várost "klasszikus mediterrán" volta miatt választották a szavazók, míg a holland kikötő sokak számára azért érdekes, "mert tudják, hogy ott a bárokban füvezni lehet". Melbourne-re viszont Anholt elemzése szerint csak azért szavaztak, mert ausztrál. Az emberek tudják, hogy Ausztráliában van, és tele van ausztrálokkal, tehát nagyon mulatságosnak kell lennie" - fogalmazott.
A tízes toplista további városai: Madrid, San Francisco, Róma, Párizs, Buenos Aires. Anholt és a Gfk Roper piackutató felmérése húsz ország 10 ezer válaszadójának interjúja alapján készült el. A Forbes "boldogság listájához" ebből vették az adatokat. A szakember azonban figyelmeztetett rá, érdemes csínján bánni velük, mivel a "boldogságot" nehéz meghatározni: az adatok nem annyira azt mutatják, hogy a helyi lakosság mennyire boldog, mint inkább azt, hogy a válaszadók hol éreznék magukat annak.
Ez a felmérés arról szól, hogy mit észlelnek az emberek, nem pedig a valóságról. Sokszor írják nekem, hogy ez nem is igaz. Nyilván nem az, de ezt gondolják az emberek. Az észlelés és a valóság közötti szakadék érdekli a városvezetőket - magyarázta Anholt.
A felmérés azt mutatta, hogy a mediterrán és latin-amerikai térség képzetéhez még mindig a non-stop bulizás kötődik. A szakember szerint ha a kutatás eredménye többé kevésbé a történelmi trendeket követte egyetlen meglepő kivétellel.
Ha 1890-ben végeztük volna a felmérést, a listán valószínűleg ugyanezek a városok szerepeltek volna, eltekintve Sydneytől és Melbourne-től. Ausztrália a márkává válás valóságos csodája - idézte Anholt értékelését a Forbes.com.