Megkezdődött a kismarosi erdei kisvasút állomásépületének megújítása; a munka a 300 millió forintos börzsönyi kisvasút-fejlesztési projekt része, a költségeket az Ipoly Erdő Zrt. és az Európai Unió állja.
Az összesen 40 kilométer hosszú, a Börzsönyben kanyargó kisvasút folyamatosan megújul, a mostani beruházás a királyréti és a kemencei 14 kilométeres szakaszt érinti. Ezen belül kerül sor a 60-as években épült, mára elavult kismarosi végállomás teljes rekonstrukciójára.
A falak egy részét lebontják, új külsőt, tetőszerkezetet kap az épület. Olyan információs rendszert is felállítanak, amely az ide érkező utasoknak a Börzsöny ökológiai értékeiről ad majd átfogó képet. Érdekességeket tudhatunk meg a 30 ezer hektárnyi, jórészt tölgyből és bükkből álló erdő természeti kincseiről, beleláthatunk az itt buzogó 400 forrás, 120 patak és a sokféle állat- és növényritkaság életébe.
Az állomás felújítás egy évig tart, 2010 végén már fogadják a turistákat. A forgalom addig sem szünetel, jelenleg az őszi menetrend szerint, a hétvégeken közlekedik a kisvasút. Hamarosan megkezdődnek a vágányfelújítási munkálatok is, elsőként a Kismaros-Hártókút közötti szakaszon. A beruházás a papphegyi kocsiszín korszerűsítésére és a Kemence mellett működő kovácsműhely megújítására is kiterjed. A műhelybe látogatók megtekinthetik, miként hozzák helyre a régi kocsikat korabeli szerszámokkal a hozzáértő mesterek.
A börzsönyi kisvasutak nagy népszerűségnek örvendenek, évente százezer utas szemlélheti meg a kocsikból a különleges tájat. A kismarosi végállomás-épület új formájában várhatóan még több látogatót vonz majd, csakúgy, mint a pálya mellé felépítendő esőbeállók, és azok a tanösvények, amelyek főként iskolás csoportoknak nyújtanak élményt a természet gazdagságáról.