A lap pénteki számában megjelent írás szerint január első napjaiban állapodott meg a reptér korábbi üzemeltetőjét felszámoló Vectigalis Zrt. és egy magyar tulajdonban levő vállalat a légikikötő üzemeltetéséről és újraindításáról.
Varga Jenő, a felszámoló cég vezetője elmondta, hogy a bérlővel való megállapodás csak az első lépés a sármelléki fejlesztés folyamatában. A cél ugyanis az, hogy ez legyen Magyarország első számú regionális reptere, amihez egy sor beruházásra lesz szükség. Többek közt meg kell oldani a korábbi szovjet katonai reptér környezeti kárainak felszámolását. Ez várhatóan még négymilliárd forintba kerül - a földterületet birtokló önkormányzatok (Sármellék és Zalavár) tavaly már 226 milliós támogatást kaptak a költségvetésből.
A reptér 2009. októberi bezárásáig összesen 15 ezer utas fordult meg tavaly Sármelléken, míg 2008-ban ennek közel tízszerese. A Fly Balaton újraindulásának bejelentése az utolsó pillanatban történik Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke szerint, ugyanis január végéig kötik meg az utazási irodák a nyári-őszi szerződéseket.
A sármelléki reptér újraindítása kulcsfontosságú lehet a motoros gyorsasági világbajnokság magyarországi futamának szempontjából is: a sávolyi pályán ugyanis idén szeptemberben rendezik az első versenyt, amelyre több mint százezer vendéget várnak.