A csaknem hatszáz résztvevő hajó zöme - a szervezők tájékoztatása szerint - még Balatonkenese környékén található, azaz a táv első, legrövidebb részét teljesítette. Ezzel szemben a gyors, nagy vitorlázattal rendelkező esélyes hajók már a nyugati medence közepén járnak. Jelenleg a Vodafone-Budacash (Principessa) vezet, megelőzi a kilencszeres győztes Litkey Farkas kormányozta Budapest Bank Lisa nevű hajót, melynek lemaradása 1-1,5 kilométer.
Mindennek oka az időjárás, amely megtréfálta a versenyzőket. A rendkívüli kánikulában a kilencórás balatonfüredi rajtot követően erőteljesen legyengült a szél, és a mezőny nagy része csak nagyon lassan tudta megközelíteni a balatonkenesei pályajelet. A könnyű, nagy vitorlázattal rendelkező esélyes hajók viszont jól ki tudták használni sebességfölényüket, és kevéssel 13 óra előtt már elérték a keleti és a nyugati medencét elválasztó tihanyi szorost.
Az esélyesnek számító Lisa
A meteorológia kora estére és éjszakára két egymást követő frontot ígér. Amennyiben ezeket erős szél is kíséri, az komoly kihívás elé állíthatja a résztvevőket. A verseny további útvonala a keszthelyi forduló után ismét a tihanyi szoroson keresztül vezet, az első hajókat az esti-éjszakai órákban várják a balatonfüredi célba. A szervezők reggeli közlése szerint 588 hajó vágott neki a légvonalban 145 kilométeres távnak.
Tihanynál a Principessa volt az élen
A leggyorsabbak a csütörtök esti-éjszakai órákban érhetnek célba. Litkey legnagyobb ellenfele a nagy újító Soponyai Géza vezette Infiniti - egyelőre a magyar világújdonság, a repülőszárnyra hasonlító Infiniti-szárny nélkül -, Király Zsolt Szponzija (volt Sponsor Wanted), valamint Rauschenberger Miklóssal a Principessa lehet. Utóbbi, tavaly hatodikként, 2008-ban negyedikként befutott Liberát alaposan átalakították, mivel a szabályok szerint páratlan évben nem lehet trapézos (kiülőkeretes) hajót használni.