SZÉP kártya: szebb is lehetne
![utazás SZÉP-kártyával,](https://cdn.origo.hu/2023/12/XmdKldMs3jn89B0_K8hBaGVNsBXIWgEmobB_VKE5kuw/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ0NDc4M2M4NjM2ODQ0YjM4MDc5Mzc3MjZjN2MyNzk4.webp)
Aki már próbált utazási irodában SZÉP kártyával fizetni, megtapasztalhatta, milyen bonyodalmakkal kell megküzdenie: a szabályok szerint ugyanis belföldi szálláshelyre utazási iroda nem fogadhat el SZÉP-kártyát, kizárólag maga a szállásadó. A dolog szépséghibája viszont az, hogy a kis magánpanziók és kiadó szobák gazdái jellemzően inkább egy-egy utazási irodával szerződnek, hogy az adminisztratív feladatok és vendégszerzés terhétől megszabaduljanak, és inkább magára a vendéglátásra koncentrálhassanak. Az új rendelkezések ezt teszik lehetetlenné: elvileg a panziósoknak egyenként kellene szerződni három bankkal, fenntartani három terminált és lepapírozni a SZÉP-kártya használatával járó összes tranzakciót.
Levél a miniszternek
Nem csak emiatt írt levelet a nemzetgazdasági miniszternek a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), de arra is felhívták a tisztségviselő figyelmét, hogy a rendelet jelenleg válogat a szolgáltatók között, ami azt jelenti, hogy a megbízható és ellenőrizhető magyar utazási irodák és magánszemélyek helyett gyakran bizonytalan hátterű szállodákat részesít előnyben. Mint Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke jelezte a levélben, bár a SZÉP-kártya megjelenését nagy örömmel fogadta az utazási szakma, az első nyári tapasztalatok alapján rengeteg a javítani való.