Az Európai Pilótaszövetség (ECA), valamint az Európai Szállítmányozási Dolgozók Szövetsége (ETWF) azért hirdet sztrájkot, hogy követeljék a munkaidő csökkentését, illetve a műszakok közötti pihenőidő meghosszabbítását. "A repülőgépeken szolgálatot teljesítő dolgozók évek óta hiába várnak arra, hogy Európában a mostaninál szigorúbb rendszabályokat alkossanak a repülés biztonságáért" - mondta Brüsszelben az ECA elnöke. Nico Voorbach kifejtette: vizsgálatok bizonyítják, hogy a pilóták és a személyzet tagjai kimerültek, a gépek vezetői el-elbóbiskolnak repülés közben.
A tiltakozók emlékeztetnek arra, hogy az Egyesült Államokban - nem utolsó sorban néhány súlyos légi katasztrófát követően - szigorították az előírásokat. Többek között rövidebb lett a munkaidő, és hosszabb a műszakok közötti pihenőidő.
Az amerikaihoz hasonló szabályozást követelnek az európai pilóták is, mivel a készülő - és várhatóan 2013 közepén elfogadandó - új előírásokat nem tartják elég szigorúnak. "A fáradt pilóta életveszélyes" - foglalta összeg követelésük lényegét az EAC elnöke.
A Brit Légitársaságok Pilótaszövetségének nemrég közzétett felmérésében a repülőgép-vezetők fele vallotta be, hogy szokott aludni a pilótafülkében. Egyharmada felfedte: előfordult, hogy arra ébredt, a társa alszik. A pilóták - egy korábbi felmérés során - elárulták, hogy ha fáradtságra hivatkozva szolgálatuk elnapolását kérnék, az fárasztóbb procedúrával járna, mint maga a szolgálat.