A New Zealand Medical Journal háromezer oldalas tanulmánya megerősítette azt a közvélekedést, hogy repülés közben - a légnyomáscsökkenés hatására - nő az inger a szellentésre, mivel a belek több gázt termelnek. A News24 által ismertetett elemzésből kiderül az is, hogy a nők szellentésének rosszabb a szaga (amit egyébként a kén okoz), és hogy átlagosan naponta tízszer eresztünk bélgázt.
A légi utasok szempontjából a legfontosabb következtetés, hogy a visszatartás számos hátránnyal jár: kényelmetlen érzést, sőt akár fájdalmat okoz, felfúvódáshoz, emésztési zavarokhoz és gyomorégéshez vezet. Ezen felül a visszatartáshoz szükséges koncentráció közvetve erősítik a stressz tüneteit.
A szerzők szerint egy esetben nem javasolt a bélgázok kiengedése: a pilótafülkében. Ott ugyanis a szag ronthatja a másik pilóta koncentrációját, így a repülésbiztonsági kockázatok felülmúlják az egészségügyi előnyöket.