A korábbi terveknek megfelelően július 1-jén új termék- és márkakoncepciót vezet be a Germanwings, amely lehetővé teszi az utasok számára az "á la carte repülést". A német Lufthansa tavaly decemberben jelentette be, hogy fapados leányvállalatának adja át az Európán belüli útvonalai nagy részét, és egyúttal feljebb pozicionálja a céget.
Az új Germanwings három különböző, teljesen új szolgáltatási csomagot kínál majd. A Best csomagot a legmagasabb igények kielégítésére tervezték, alapvetően az üzleti utasok kiszolgálására jött létre. A Smart csomaggal az utas jogosulttá válik bizonyos extra szolgáltatásokra, amelyek körét ő maga is bővítheti. A Basic csomag pedig a tradicionális, extrákat nem nyújtó diszkont-légitársasági megoldást jelenti.
A kölni központú vállalat alapvető célkitűzése, hogy járatokat üzemeltessen a legfontosabb európai, észak-afrikai és izraeli üzleti központokba. A légitársaság járatain, jelenlegi adatok szerint, az üzleti utasok aránya eléri a 42 százalékot.
A tíz éve a magyar piacon lévő Germanwings légitársaság 2012-ben budapesti közvetlen járataival Kölnbe és Stuttgartba közel százezer utast szállított, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. 2013 márciusától kezdve új járatokat indít Stuttgarton keresztül Hamburgba, Brémába és Brüsszelbe is.
Az [origo] korábbi elemzését a stratégiaváltásról itt olvashatja.