Az AirGónak elvezett ültetési koncepciót egy Malajziában élő, mérnöknek tanuló diák, Alireza Yaghoubi dolgozta ki számos gyötrelmes utazás után. A dizájntervet elküldte a 18 országban működő James Dyson Award versenyére, és meg is nyerte azt.
Az új dizájntervben minden utas független térrel rendelkezik, így nem okoz gondot, ha az előtte lévő hátradönti a háttámláját - írja a news.com.au. Az utasok ugyanis ebben az esetben is teljes mértékben kezelhetik tévéképernyőjüket és étkezőtálcájukat.
A székek háttámlája rugalmas, és megakadályozza az izzadást. Az ülések az utasok méretére igazíthatók, ahogyan a lábtámaszok is. Ráadásul minden utas saját felső tárolórekesszel rendelkezik, így véget érhetnek a viták a poggyász felrakásánál.
Kattintson a képre a galériáért!
A jóval nagyobb kényelemnek ára van: a székek 16 százalékkal több helyet foglalnak el ugyanis, mint a hagyományos székelrendezésnél a turistaosztályon. Márpedig ez lesz az a pont, ahol az új dizájn a légitársaságok ellenállásába ütközhet.
A légitársaságok ülésméreteiről korábbi cikkünket itt olvashatja.