Paro Airport - Bhután
A Paro Airport az egyetlen Bhutánban, viszont az egyik legveszélyesebb a világon. A repülőtér 2236 méter magasan fekszik a Himalájában, 5000 méter magas hegycsúcsok koszorújában. Csupán nyolc olyan hivatalosan kvalifikált pilóta van a világon, aki képes itt letenni a gépet. Ők is csak napközben és megfelelő meteorológiai körülmények között landolhatnak. Bhutánról itt olvashatják korábbi cikkünket.
Princess Juliana International Airport - Saint-Martin
A Princess Juliana nemzetközi repülőtér messze az egyik legveszélyesebb a világon. Hírhedten rövid kifutópályája mindössze 2300 méter, ami éppen csak elég ahhoz, hogy a gépek le tudjanak fékezni. A kifutópálya korlátozott hossza miatt a nagy gépek kerekei 10-20 méterre a strand fölött szinte súrolják a strandolók fejét. A megszállott repülőgép-megfigyelők kedvenc törzshelye.
Tenzing-Hillary Airport - Nepál
Ez a kis repülőtér Lukla közelében, Kelet-Nepálban a Mount Everest kapuja, és ezért nagyon népszerű a hegymászók körében. Az első adrenalin löketet már leszállás közben megkapjuk. A repülőtér 2860 méteres tengerszint feletti magasságban található, és a kifutópálya mindössze néhány száz méter. A repülőtér kizárólag helikopterek és rövid fel- és leszállásra alkalmas gépek fogadására alkalmas.
Gibraltar Airport - Gibraltár
A gibraltári repülőtér kifutópályája a Spanyol határral párhuzamosan fut. A határ felé tartó főút pedig egyenesen keresztezi a kifutópályát, így az utat, valahányszor landol vagy felszáll egy gép, gondosan le kell zárni. A fel- és leszállást a kurtára szabott 1800 méteres kifutópálya nehezíti.
Maketane Air Strip - Lesotho
A kifutópálya Lesothóban valószínűleg a legfélelmetesebb a világon. Nem annyira a magassága (2300 méter) és extrém rövidsége (400 méter) miatt rémálom a landolás, a pálya végén tátongó 600 méter mély szakadék is rátesz egy lapáttal.
Barra Airport - Skócia
Barra repülőtere az egyetlen a világon, ahol a gépek közvetlenül a tengerparton landolnak. Dagálykor a kifutópálya víz alatt áll, így a repülést az ár-apály erősen befolyásolja. Ha valaki késő délután érkezik, azt tapasztalhatja, hogy néhány autó a parkolóban felkapcsolt lámpákkal segíti a pilóták tájékozódását. A repülőtér gépeket csak nappal fogad.
Toncontín International Airport - Honduras
Hondurasban a Toncontin International Airport az egyik legveszélyesebb és legrázósabb terep. Extrém rövid kifutópálya hegyvidéki környezetben. A pilóták csak éles kanyarral tudnak ráfordulni a leszállópályára. A hondurasi kormány szeretne alkalmasabb helyet találni a repülőtérnek. De még nem talált.
Madeira Airport - Portugália
Aki Madeirára utazik, lélekben készüljön fel rázósabb földet érésre. A magas hegyek és az Atlanti-óceán okozta fekvése miatt csak speciálisan képzett pilóták vezethetik az ide érkező repülőket.
Courchevel Airport - Franciaország
A pihenni vágyók boldogan hagyják maguk mögött a repülőgépet Courchevel repülőterén. Az Alpokban 2000 méter magasan fekvő pálya mindössze 545 méter hosszú, de ez még semmi. Azon ritka repterek egyike, amelyik a helyi viszonyokhoz alkalmazkodva lejt a hegyoldalon. Csak speciálisan képzett pilóták használhatják.
Juancho E. Yrausquin Airport - Saba
Az utolsó, de nem kevésbé veszélyes a Juancho E. Yrausquin Airport. A Karib-tengeri sziget, Saba egyetlen reptere. A repülőtér körül magas hegyek emelkednek, és a pálya mindkét végén komoly esélyünk van arra, hogy a tengerben landoljunk..