Közös kutatást indított a Business Traveller Hungary magazin és a Lufthansa a magyar üzleti utazók körében. A hiánypótló felmérés azt térképezte fel, hová és milyen gyakran utaznak az üzletemberek, milyen szempontok alapján választanak légitársaságot és szállodát, illetve milyen szolgáltatásokat keresnek leginkább.
A május 14-től június17-ig tartó kutatásban a válaszadók több mint egyharmada felsővezető, 30 százaléka középvezető, 34 százaléka alkalmazott volt, a legtöbb választ az éves egymilliárd forintot meghaladó cégek munkatársai adták.
A több mint félezer válasz alapján a tipikus magyar üzleti utazó tárgyalásai során jellemzően több éjszakát is eltölt külföldön, és általában középkategóriás, 3-4 csillagos szállodát választ. Kedvenc közlekedési eszköze a repülő, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, az amerikai kontinensen New York, a Közel-Keleten Dubai, Ázsiában Peking a leglátogatottabb.
A magyar üzletemberek több mint fele saját maga szervezi útjait, jellemzőn csak az Észak-Amerikába és Ázsiába utazók alkalmaznak az átlagnál jóval nagyobb arányban saját utazási menedzsert, illetve rendelkeznek utazási irodai szerződéssel.
Az utazási büdzsé a cégek felénél évi 3-5 millió forint között mozog, többségük azonban 1-3 millióval gazdálkodik, 28 százalékuk esetében pedig az utazásra fordított összeg az évi egymilliót sem éri el.
A szállodaválasztásban az elhelyezkedés és az ár a legfontosabb tényező, ami pedig a szállodai szolgáltatásokat illeti, az 1-5-ig terjedő skálán a legmagasabb pontszámot a wifi kapta (4,6), ezt követte a kényelmes ágy (4,3), majd a reggeli minősége (4,1). A késői check-out 3,1-es, a kávé-tea bekészítés 2,6-os, a fitneszterem 2,3-as, a business center 2,2-es osztályzatot kapott.
A repülőgép fedélzetén a legbosszantóbb tényezőnek a szűk férőhelyet tartják, ezt követi a kellemetlen útitárs, majd a rossz fedélzeti ellátás, a fedélzeti szórakoztatás hiánya, végül az unalom és a bezártság. Repülésfóbiában a válaszadók csupán egy százaléka szenved.
A magyar üzletemberek nem idegenkednek a fapadosoktól, és a kényelemnél, valamint a fedélzeti ellátásnál is fontosabbnak tartják a feladott poggyászt. Az internet-elérhetőség a repülőgépen szintén nem elhanyagolható szempont, az üzletemberek csaknem 90 százaléka hajlandó plusz pénzt áldozni rá, különösen a tengerentúli utak esetében.