A reggelit a plafonon szolgálták fel
![Tublulencia a Singapore Airlines Szingapúr-London járatán](https://cdn.origo.hu/2023/12/qD2pREqQ9CMN1V8SNvDYq6eX5Kb4QBQE4XtRhELSGvk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzljODNiMGY5OGM1YjRkMzE5MjMxN2JkNzg3NTBiYzU4.webp)
A Singapore Airlines járata május 26-án került bajba, ám az esetet azután kapta fel a nemzetközi sajtó, hogy egy utas fotói elterjedtek az interneten. Alan Cross, aki a rázós útról készített képeit feltette az Instagramra, az ABC Newsnak elmesélte, hogy az utasokat figyelmeztették a várható turbulenciára, a biztonsági övek becsatolását kérő lámpa kigyulladt, és közölték, hogy a reggeli felszolgálását felfüggesztik. Egy perccel később a kapitány ismét megszólalt, és igen sürgető hangon arra kérte a légiutas-kísérőket, hogy azonnal foglalják el a helyüket. „Emlékszem, hogy a hangszíne egy kicsit furcsa volt” – idézte fel a történteket Cross.
Ami ezután történt, azt Cross úgy írta le, „mintha egy liftben lennél elvágott kábellel, vagy szabadesésben valamilyen vidámparki játékon”. Minden, ami nem volt rögzítve, a plafonon kötött ki, köztük néhány ember is. Az Instagramon úgy becsülte, hogy 15-30 métert zuhanhattak.
Cross beszámolt arról, hogy a légiutas-kísérők ezután azonnal megjelentek az üléseknél, hogy ellenőrizzék a sérülteket, és elkezdjék a takarítást. A személyzet szerinte kitűnő munkát végzett, és az utasok is segítettek a takarításban.
Az eset két órával a felszállás után történt, a következő 10 óra pedig rendben telt el. A repülőt orvosok várták Heathrowban, és minden utas kapott egy doboz csokit a leszálláskor.