A Japan Airlines Boeing 787-es Dreamlinerének Honolulu repülőterén azért kellett kényszerleszállást végrehajtania, mert a jobb oldali hajtóművében leesett az olajnyomás – írja a Reuters a társaság közlése alapján. A kéthajtóműves gép Tokióból tartott San Franciscóba 160 utassal a fedélzetén. Senki sem sérült meg.
Az olajnyomás-csökkenés okát még vizsgálja a légitársaság. A repülőgép egyébként ugyanaz, amelynek az akkumulátora tavaly januárban megolvadt és füstölt Boston Logan repterén. Miután pár nappal később egy másik 787-es gépnek is túlmelegedett az akkumulátora, a hatóságok három hónapig nem engedték repülni a Dreamlinereket, amelyek a Boeing legfejlettebb technológiáját alkalmazzák.
Az akkumulátorok túlmelegedésének okát egyébként azóta sem sikerült megfejteni. Hasonló eset idén januárban is történt a JAL légitársaság 787-esével. A Dreamlinerek azután emelkedhettek ismét a levegőbe, hogy a Boeing újratervezte az akkumulátor szigetelését, egy szellőzőt szerelt be, amelyen a forró gázok elhagyhatják a repülőt, és az egészet egy acéldobozba helyezte, amely meggátolja a tűz tovaterjedését.