Viselkedni tanítják az oroszokat Toscanában

Siena, A sienai dóm távolról
Vágólapra másolva!
Tévéhirdetésben magyarázzák el, hogy cappuccinót rendelni ebéd után megbocsáthatatlan illetlenség.
Vágólapra másolva!

A rendszerint sokat költő orosz turisták komoly bevételt jelentettek az olasz idegenforgalmi szektornak az elmúlt években, ami különösen jól jött a válság idején. A látogatók viselkedésével azonban nem voltak ennyire elégedettek a vendéglátók, sokan szemtelennek, faragatlannak és gorombának tartják őket.

Egy olasz hoteltulajdonos most egy televíziós reklámban próbálja illemre tanítani az onnan érkező vendégeket - írja a Telegraph. Salvatore Madonna a Forte dei Marmi nevű hotelt vezeti Toscanában, amely az oroszok kedvelt üdülőhelye, így az ő szállodájában is van cirill betűs étlap.

A háromperces hirdetés azt tanácsolja az orosz vendégeknek, hogy mosolyogjanak többet, legyenek kedvesebbek a hotel személyzetével és a pincérekkel, és mondjanak gyakrabban köszönetet a szolgáltatásokért. A látogatók azt is megtudhatják belőle, hogy cappuccinót rendelni ebéd után megbocsáthatatlan illetlenség, mivel az Olaszországban kizárólag reggeli ital, és az olaszok délután espressót vagy caffe macchiatót isznak.

A borfogyasztással kapcsolatban óva inti az oroszokat a reklám attól, hogy halhoz vörösbort rendeljenek, mivel ahhoz csak fehér illik. Sőt arra is figyelmeztetik őket, hogy otrombaság a borlapról a legdrágább tételt választani.

A hirdetést az orosz televízióban és orosz internetes közösségi oldalakon fogják lejátszani. A főszereplője Ljudmila Radcsenko, egy Olaszországban élő orosz modell, aki olaszul beszél a filmen, de orosz felirattal.

„Az első szabály, ha belépsz egy hotelbe, hogy köszönsz, mosolyogsz, és az ember szemébe nézel" – hangzik a jó tanács. „Oroszországban talán nem szoktunk hozzá, hogy ezt tegyük" – teszi hozzá a modell.

A hirdetés arra is felhívja a figyelmet, hogy az orosz nők kerüljék a mindent láttató, apró bikiniket és tűsarkú cipőket a medencénél. Kitér arra is, hogy illik borravalót hagyni, de nem kell túlzásba esni, mert az vulgáris. A megrendelt ételeket pedig nem egyszerre hozzák ki, mint Oroszországban, hanem sorban, a fogások szerint.

Salvatore Madonna azt reméli, hogy a hirdetés segít jobban integrálni az orosz turistákat Olaszországban. Szerinte azt nem az olasz arrogancia megnyilvánulásának kell tekinteni, hiszen nem kioktatásnak szánták, hanem csak tanácsokat adnak az olasz életforma sajátosságairól.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!