A TransAsia Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járatát, amelynek fedélzetén összesen 58 ember volt, röviddel a felszállás után érte a baleset, a zuhanó gép - szárnyával egy hidat érintve - a sekély vizű Kilung folyóba csapódott. A szerencsétlenségben legalább 35-en meghaltak.
"A rendelkezésünkre álló adatok alapján megállapíthatjuk, hogy (...) a két motor egyike sem fejtett ki tolóerőt" a becsapódást megelőző pillanatokban - jelentette ki Tomas Vang, a tajvani polgári légi közlekedési tanácsnak a vizsgálattal megbízott igazgatója.
A búvárok csütörtökön megtalálták a gépnek azt a fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhangzó beszélgetéseket rögzítette. Egy meg nem nevezett tisztségviselő ezzel kapcsolatban csütörtökön elmondta, hogy a felvételen a pilóta a repülőgép lezuhanása előtti pillanatokban vészhelyzetet és hajtóműleállást jelentett.
Vang kifejtette: a jobb oldali hajtómű kiesését jelző vészjelzést rögzítettek 10:53-kor, amikor a repülőgép 400 méter magasan repült. A pilóta azonnal kikapcsolta a bal oldali hajtóművet is, majd megpróbálta újraindítani, de sikertelenül. "10:54 perckor S.O.S. jelzést kaptunk" - folytatta az illetékes. Azt egyelőre nem tudták megállapítani, miért állították le manuálisan a bal oldali hajtóművet. Még folyamatban van a fekete dobozok adatainak értelmezése - tette hozzá Vang.
A baleset 15 sérült túlélőjét szállították kórházba. Nyolc embert továbbra is eltűntként tartanak nyilván. Greg Waldron, a Flightglobal című szakfolyóirat igazgatója szerint úgy tűnik, hogy nem a megfelelő hajtóművet kapcsolták ki. "A jobb hajtómű kigyulladt, de önmagában ez nem okozott volna balesetet, mert a gép úgy volt megtervezve, hogy egy hajtóművel is képes legyen repülni".