Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője az alábbiakat közölte: „A Wizz Air megerősíti, hogy felülvizsgálta a pilótafülkére vonatkozó szabályait, és új eljárást vezet be, amely biztosítja, hogy a pilótafülkében soha nem tartózkodhat kizárólag egy személy. Amennyiben az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárás bevezetését üdvözölte a magyar légügyi hatóság."
Tegnap az EasyJet adott ki hasonló tartalmú közleményt. A társaság megerősítette, hogy március 27-től kezdődően új szabályozást vezet be, melynek értelmében a személyzet két tagjának folyamatosan jelen kell lennie a pilótafülkében. Ezt a döntést a Polgári Légiközlekedési Hatósággal (Civil Aviation Authority) egyetértésben hozta meg az EasyJet.
A harmadik nagy fapados légitársaságnál a Ryanairnél már korábban is érvényben volt a szigorúbb szabályozás, míg a Norwegian szintén most vezeti be ezt a rendsert.
A Germanwings keddi tragédiája a jelenlegi információk alapján talán elkerülhető lett volna, ha a másodpilótán kívül más is tartózkodik a pilótafülkében. A feltételezések szerint depresszióval küzdő másodpilóta ugyanis a gép fekete dobozának hangfelvétele szerint magára zárhatta az ajtót, így a vécére távozó kapitány nem tudott visszajutni oda, és megakadályozni végezetes tettét.