Sokak kívánsága teljesülhet azzal, ha egy spanyol napilap értesülésének megfelelően közvetlen járat létesül október végétől Budapest és Tenerife között. Az El Diaro cikke szerint a Kanári-szigetek turisztikai hivatala két évre összesen 142 616 euró (43 millió forint) támogatást ítélt meg a tartomány légijárat-fejlesztési alapjából a Wizz Air Hungary Kft. számára az útvonal működtetésére. A spanyol lap úgy tudja, a Wizz Air évi 9440 ülőhely kapacitást vállal a támogatásért cserébe.
A tervek szerint a magyar hátterű társaság gépei október 25-től repülnek majd heti rendszerességgel Tenerife déli repülőterére. A szigetnek két légi kikötője is van: az északi a főváros, Santa Cruz közelében található, míg a délit főként a turisták használják a közelben lévő üdülőhelyek, például Playa de las Américas elérésére.
A Kanári-szigetekről már akkor megkezdődtek a találgatások, mint a Wizz Air lehetséges célpontja, amikor a légitársaság 2013-ban bejelentette dubaji járatának beindítását. Ez volt ugyanis az első olyan útvonal, amely jelezte, hogy a cég hosszabb, 5-6 órás járatok beindításától sem zárkózik el.
A Kanári-szigetek ideális lehet azoknak, akik a magyarországi télből szeretnének elszakadni egy melegebb klímájú helyre, hiszen az Afrika partjainál fekvő szigeteken – és különösen azok déli partjain - télen sem nagyon esik a nappali hőmérséklet 20 fok alá. A légitársaság számára nyilván nem elhanyagolható szempont az sem, hogy sok magyar is dolgozik a szigeteken.
Tenerife, amely a két legnagyobb sziget egyike, különleges adottságokkal rendelkezik: a tengerparti napozás után akár pár óra alatt fel lehet autózni a vulkanikus tájakon keresztül a Teide havas csúcsára, amely 3718 méterével nemcsak Spanyolország, de az Atlanti-óceánban lévő szigetek legmagasabb csúcsa is. Északon pedig gyönyörű régi spanyol városkák – La Laguna, La Orotava, Puerto de la Cruz – fogadják azokat, akiknek megunták az üdülőtelepek világát.
Nagy kérdés, hogy a Wizz Air hogyan árazza be majd a jegyeket. Jelenleg brüsszeli, milánói, madridi vagy barcelonai átszállással 30-50 ezer forintból lehet kihozni egy fapados fordulót a Ryanairrel, de a menetidő hosszú, néha az ott alvást sem lehet megúszni a rossz csatlakozás miatt. Egy biztos: az új közvetlen járat – ha valóban beindítja a Wizz Air – ezt a problémát megoldja.
Kerestük a Wizz Airt is a hír megerősítésére, de egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
Korábbi beszámolónkat a másik nagy szigetről, Gran Canariáról itt olvashatja, Fuerteventuáról pedig itt írtunk.