Az angliai repülőtereken a köd gyakori jelenség, ám a műszeres leszállító rendszer, más néven ILS használatával ez sem okozhat problémát a repülőgépek leszállásánál. Az ILS a légi közlekedésben használt kétkomponensű rádiónavigációs rendszer, amelynek egyik alkotóeleme a földi telepítésű jeladókból, míg a másik komponense a repülőgépekre telepített ILS-vevőből, jelkiértékelő és kijelző berendezésekből áll. Az alábbi videó London Gatwick repülőterén készült, ahol ezzel a módszerrel szállnak le a gépek a sűrű ködben.
Az ILS a megfelelő műszerekkel felszerelt repülőgépek pilótái számára nyújt segítséget a leszállópálya helyes megközelítésében és a pontos leszállás kivitelezésében. Az ILS-nek igazán a műszeres repülési körülmények között van jelentősége, amikor a látvarepülés szabályai szerint már nem lehetséges a megközelítés és a leszállás. Az ILS rendszer pontosságára jellemző, hogy az általa kijelölt siklópályát tartva, az arra alkalmas robotpilóta is képes elvégezni a leszállást, akár emberi beavatkozás nélkül is.
Az egyes repülőterek eltérő kategóriájú rendszerekkel vannak felszerelve, így azokra a eltérő látótávolság mellett lehet leszállni az ILS segítségével. A legfejlettebb rendszerek mellett akár extrém látási viszonyok között is lehetséges a leszállás, ehhez azonban megfelelően felszerelt repülőgépekre és képzett pilótákra is szükség van.
Hogy miként néz ki a pilótafülkéből a leszállás rossz látási körülmények között, azt itt nézheti meg.