„Ideiglenesen beszüntette minden tevékenységét" a SkyGreece légitársaság, miután csütörtök este már a negyedik járatát is törölte. A társaság közleménye szerint „hamarosan" újra repülni fog, de pontos időpontot nem közölt – tudósított a CTV News.
Amint azt lapunk is megírta, csütörtökön kétszáz utas, köztük magyarok ragadtak a torontói repülőtéren, miután a görög SkyGreece légitársaság törölte budapesti járatát. A társaság 2015. júniustól üzemeltetett menetrend szerinti járatokat Kanada és Görögország között, a csütörtöki járatok budapesti közbenső leszállással közlekedtek.
„A SkyGreece szeretne bocsátot kérni minden utasától, akiket a érintett a társaság jelenlegi működési válsága.
A SkyGreece alapítói, vezetői és alkalmazottai mélyen együtt éreznek az utasokkal,
és folyamatosan azon dolgoznak, hogy megoldják a problémát" – áll a cég közleményében.
A törődésből egyelőre nem sokat érzékelnek az utasok, hiszen továbbra is több százan – köztük sok magyar – továbbra sem kaptak segítséget hazajutásukhoz. A bajba jutott embereknek azt tanácsolják, hogy lépjenek kapcsolatba utazási irodájukkal, és keressenek más társaságot a hazarepüléshez. A kanadai tévécsatorna riportja az esetről:
Nem adott fogódzkodót a kanadai közlekedési minisztérium szóvivője sem. Mark Bonokoski mindössze annyit mondott, hogy tudatában vannak a „hosszú késéseknek". „Biztosak lehetnek abban, kormányunk elvárja, hogy a légitársaságok tisztességesen járjanak el a fogyasztókkal szemben, és az aggályok pártatlan kivizsgálása folyamatban van" – igyekezett mindenkit megnyugtatni a tisztviselő.
Azt tanácsolta az utasoknak, hogy forduljanak a SkyGreece-hez a panaszukkal,
ha pedig nem elégedettek a válaszzal, hívják a Kanadai Közlekedési Ügynökséget a 1-888-222-2592 telefonszámon.
A SkyGreece egytelen saját tulajdonú repülőgéppel rendelkezik, amely Torontóban állomásozik, egy másikat pedig bérel New Yorkból. Közülük az egyik jelenleg a torontói Pearson repülőtéren vesztegel. Egyetlen repülőgépük, egy Boeing 767-es a hivatalos indulás előtt pár nappal még Budapesten volt javításon, emiatt bérelt géppel kezdték meg az üzemelést.
A légitársaság közleményében azzal magyarázza a járattörléseket, hogy a közelmúltban bekövetkezett technikai problémák „rendszerszintű, többnapos késést" okoztak. A technikai problémákat ugyan nem pontosította a cég, azt azonban hozzátette, hogy
a görög válság pénzügyi problémákat okozott röviddel azután, hogy a társaság májusban nemzetközi járatokat indított.
A közlemény szerint azonnal és drámai mértékben zuhant a jegyeladás, de azon dolgoznak, hogy tervezett járatokat elindítsák. A következő járat Torontóból elvileg szombaton 16.30-kor indul.
A SkyGreece honlapja továbbra is üzemel, de a közösségi oldalait lekapcsolta. Nem úgy a próul járt utasok: ők SkyGreece Troubles néven létrehoztak egy Facebook-csoportot, amelynek már több mint 460 tagja van.
Van köztük, aki azt követeli, hogy a cég adja el a repülőgépét és kártalanítsa az utasokat.
Egyelőre azonban sem a hatóságok, sem az utazási irodák nem tudnak érdemi segítséget kínálni a bajba került embereknek.
Kovács Júlia, a SkyGreece magyarországi partnerének ügyvezető igazgatója az MTI-nek azt mondta, továbbra sem kaptak semmilyen hivatalos információt a légitársaságtól, az utasok folyamatosan keresik őket, és
arról számolnak be, hogy senkitől semmilyen információt nem kapnak.
Hozzátette: jegyfoglalásban tudnak segíteni, de mindenkinek felhívják a figyelmét arra, hogy a váltott jegy árát nem biztos, hogy a társaság meg tudja téríteni.