A Delta Ailines Airbus A320-200 típusú gépe Bostonból Salt Lake Citybe tartott a fedélzetén 125 utassal és ötfős személyzettel. A repülő 34 ezer láb (10 363 méter) magasan járt Denvertől 222 kilométerre keletre,
amikor komoly légörvénnyel, jéggel és villámlással találkozott.
Mindkét szélvédője megrepedt, az időjárásradar pedig felmondta a szolgálatot.
A személyzet vészhelyzetet jelentett, és Denver felé vette az irányt. A denveri repülőtéren az készenléti egységek felkészültek az esetleges sérültek ellátására, de a személyzet közölte, nincsenek sérültek. Ugyanakkor kérték, hogy a földet érés után a futópályán maradhasson a gép, mert a megrepedt szélvédők tájékozódási problémát okoznak.
A pilóták a műszeres leszállító rendszer (ILS) segítségével rendben letették a repülőt.
Az ILS a megfelelő műszerekkel felszerelt repülőgépek pilótái számára nyújt segítséget a leszállópálya helyes megközelítésében és a pontos leszállás kivitelezésében.
Egyik alkotóeleme a földi telepítésű jeladókból, míg a másik komponense a repülőgépekre telepített ILS-vevőből, jelkiértékelő és kijelző berendezésekből áll.
A leszállás után a személyzet mégis el tudta hagyni a futópályát és egy gurulóúton állt meg, majd egy utashídhoz vontatták. A gép orrkúpján, szélvédőin és hajtóműveiben komoly kár keletkezett – írja az Aviation Herald.